زمان قرارداد نهایی برقی‌ کردن راه‌آهن تهران-مشهد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش نویس برقی کردن راه آهن تهران–مشهد امضاء شده است و تا دو هفته آینده قرارداد آن نهایی می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده روز پنجشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن افزود: با توجه به اینکه ذائقه مردم در طول سال های گذشته به سمت استفاده از خورو شخصی گرایش یافته است؛ راه آهن باید اقدامات اساسی و بنیادین برای تغییر این وضع انجام دهد.
وی تاکید کرد: مدیران ریلی و دست اندرکاران این صنعت باید بهره وری را اولویت برنامه و سیاست های خود قرار دهند و این موضوع نیاز به یک اراده قوی دارد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به افزایش جابجایی بار در کشور نیازمند ارتقای خدمات مسافری در بخش ریلی هستیم و باید از شعار دادن بپرهیزیم.
محمدزاده گفت: ما متولی ریل کشور هستیم و نمی توانیم در خودرو شخصی بنشینیم و از ریل و توسعه آن صحبت کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: توجه به قطارهای مسافری ، ارتقای خدمات ایستگاهی، ناوگان و مساله نظم و انضباط قطارهای مسافری در زمان اوج استفاده، یک اولویت مهم و اصلی است.
وی با تاکید بر اینکه برنامه های عمرانی نباید حرکت رو به رشد راه آهن را در بخش مسافر متوقف کند، بیان کرد: ارتقای کیفیت قطارها باید سرلوحه برنامه های شرکت های حمل و نقل مسافری قرار گیرد.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع حمل بار از کشورهای هند و آسیایی اشاره کرد و گفت: اگر ما بتوانیم در کریدورهای شمال و جنوب و حمل بارهایی که از هند و کشورهای آسیای جنوب شرقی و اروپا که یکی از مسیرهای عبوری آنان ایران است، راه آهن را وارد کنیم می توانیم حرفی برای گفتن در بین کشورهای منطقه و کسب درآمدهای بالا داشته باشیم.
محمدزاده اضافه کرد: اراده در این حوزه نیازمند این است که برای توسعه پایدار تلاش مضاعف داشته باشیم.
وی بیان کرد: در کنار افزایش هزینه ها باید درآمد ریلی را گسترش داد، زیرا راه آهن یک بنگاه اقتصادی است و هر عملیاتی که منجر به کسب درآمد شود به نفع راه آهن خواهد بود.
مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به هدف گذاری راه آهن برای دستیابی به حمل 62 میلیون تن بار در سال 96، گفت: چنانچه نتوانیم به این مهم دست یابیم به طور حتم بودجه مورد نظر راه آهن در سال های آینده محقق نخواهد شد.
وی در پایان بر استفاده از امکانات استان ها و اتصال راه آهن و شبکه ریلی به مناطق بار و مراکز تولید تاکید کرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید