اولین کنسانتره تولیدی مجتمع مس درآلو به مجتمع مس سرچشمه رفسنجان فرستاده شد

نخستین کنسانتره تولیدی در مجتمع مس درآلو، به میزان 187.5 تن با عیار 21درصد چهارشنبه‌ 15 آذرماه به مجتمع مس سرچشمه رفسنجان فرستاده شد.

صنعت نویس: به گزارش مس‌پرس، مهندس محمدرضا سرحدی‌، مدیر مجتمع مس درآلو، با اعلام این خبر، گفت: تمام مراحل عملیات اجرایی مجتمع مس درآلو مشتمل بر معدن و کارخانه تغلیظ به پایان رسیده و تنها تأمین آب این مجتمع ازسوی رابر باقی ‌مانده است که امیدواریم پیرو مذاکرات شرکت ملی صنایع مس ایران با شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان، این مسئله نیز رفع شود و مجتمع در مدار تولید قرار گیرد.

وی بیان کرد: ورودی کارخانه تغلیظ این مجتمع 7میلیون تن خاک با عیار 37صدم درصد است و توان تولید 100هزار تن کنسانتره با عیار 25درصد را دارد.

سرحدی در ادامه با بیان این‌که کنسانتره تولیدی این مجتمع به دیگر مجتمع های استان کرمان ارسال خواهد شد، تصریح کرد: برای احداث و راه‌اندازی مجتمع مس درآلو 13هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و از حدود چهارماه قبل آماده تولید است.

وی افزود: در طی تولید این مدت، علاوه بر پایش وضعیت تولید، بررسی روند عملکرد تجهیزات نیز توسط همه ارکان پروژه و حمایت مجتمع مس سرچشمه انجام شده و در حال حاضر نیز مشکلات مشاهده‌ شده در حال رفع شدن هستند.

مدیر مجتمع مس درآلو همچنین حل مسئله تأمین آب را برای تولید دائم و راه‌اندازی پایدار این مجتمع ضروری دانست و گفت: برای تولید دائمی در محتمع مس درآلو به آب به میزان 120 لیتر در ثانیه نیاز داریم درحالی‌که از دوماه پیش، تنها 20 لیتر در ثانیه تأمین شده که با ذخیره‌سازی به میزان 45هزار مترمکعب توانستیم 8روز مداوم در سه شیفت تولید داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به این موضوع که بخشی از کنسانتره باید در تیکنر مس باقی بماند، از 300تن کنسانتره تولیدی، 187.5 تن با عیار 21درصد با حضور حراست و همکاران شرکت افق به مجتمع مس سرچشمه رفسنجان فرستاده شد.

سرحدی با تبریک آغاز تولید مجتمع مس درآلو به مدیرعامل و همه همکاران شرکت ملی صنایع مس ایران، ابراز امیدواری کرد با تأمین آب پایدار، این مجتمع تولید دائمی خود را رسماً آغاز کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید