تفاهم‌نامه همکاری شرکت مس با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت ملی صنایع مس ایران و دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور گسترش همکاری‌های فی‌مابین و استفاده از توانمندی‌های علمی و آموزشی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

صنعت نویس: به گزارش معدن نیوز -شرکت ملی صنایع مس ایران و دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور گسترش همکاری‌های فی‌مابین و استفاده از توانمندی‌های علمی و آموزشی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امیر خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که عصر روز دوشنبه 25 دی با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه و شرکت مس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام الهادی(ع)، گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه استفاده از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و برطرف کردن نیازهای متقابل و هم‌افزایی بیشتر است.

وی افزود: ارائه آموزش‌های مهارت‌محور در حوزه‌های مختلف فنی مهندسی، بهداشت و مراقبت‌های پزشکی و علوم اجتماعی از جمله موضوعاتی است که در مفاد این تفاهم‌نامه مطرح شده است.

مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد: باتوجه‌ به سیاست‌گذاری‌هایی که در این شرکت انجام شده، مقید هستیم که از تمام ظرفیت‌های تحقیقاتی و علمی موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را یکی از اولویت‌های همکاری شرکت ملی مس دانست.

خرمی‌شاد با بیان این که در این تفاهم‌نامه کمیته راهبری به‌منظور تسهیل در انجام و اجرایی‌کردن مفاد تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده، گفت: این کمیته متشکل از همکاران هر دو طرف است و قرار است موضوعات فی‌مابین را مشخص کرده و مراحل اجرایی آن را فراهم سازد.

وی ضمن یادآوری این که شرکت ملی صنایع مس ایران یکی از شرکت‌های بزرگ کشور است، اظهار کرد: شرکت مس دومین یا سومین شرکت بزرگ بورسی اوراق بهادار است و از گستردگی بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این که 49 میلیون و 600 هزار نفر سهامدار در شرکت وجود دارد، افزود: 28 هزار و 500 نفر به طور مستقیم با شرکت در ارتباط هستند و با احتساب پیمانکارانی که داریم، این تعداد به 100 هزار نفر خواهد رسید.

خرمی شاد حمایت از پایان‌نامه‌ها، مقالات و رساله‌های تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را از جمله مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و اظهار داشت: درصورتی‌که رساله‌ها و مقالات در راستای نیازمندی‌های شرکت مس و مطابق با موضوعات همکاری این تفاهم‌نامه باشد، در اولویت حمایت قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این که همواره نزدیکی صنعت و دانشگاه از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است، افزود: در این راستا امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کرده و زمینه حضور استادان و دانشگاهیان را در شرکت ملی مس مهیا کنیم.

خرمی‌شاد با اشاره به این که انرژی‌های پاک و دستیابی به کربن صفر الزام است نه انتخاب، گفت: یکی از کلیدی‌ترین عناصری که در این حوزه کاربرد دارد فلز مس و آلیاژهای آن می باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به تاکیدات وزیر صمت در زمینه استفاده از خودروهای برقی افزود: فلز مس در خودروهای برقی نسبت به خودروهای فسیلی دو برابر بیشتر استفاده می‌شود و در آینده نیز اهمیت این فلز افزایش می‌یابد.

خرمی‌شاد، با اشاره به صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، میزان سرمایه این صندوق را 50 میلیارد تومان عنوان کرد و از تصمیم شرکت مس به افزایش آن در آینده به 1000 میلیارد تومان خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اقدامات مؤثر مرکز نوآوری شهید ستاری گفت: امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و گسترش همکاری‌های فی‌مابین قدم‌های بزرگ‌تری را در این مسیر برداریم.

در ادامه طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مؤثربودن اقدامات شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه صنعت و معدن، گفت: معادنی که در کوه‌ها نهفته شده، نعمت خداوند است. مسیری که خداوند ترسیم کرده نشان می‌دهد نتیجه استخراج از این معادن باید نصیب مردم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: صرفاً وارد کردن فناوری کافی نیست؛ باید آموزش و استفاده از فناوری را نیز مدنظر قرار دهیم.

طهرانچی بیان کرد: سیر تحول صنعت مس بیانگر اتفاقات نو است؛ لذا ما نیز می‌خواهیم مسیر را هموار سازیم و زمینه پیشرفت را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر این که باید برای تمایل جوانان به رشته‌های مهندسی اقدامات بیشتری انجام دهیم، تصریح کرد: لازم است برای رونق رشته‌های مهندسی تلاش بیشتری کرده و جوانان را برای تحصیل در این رشته‌ها ترغیب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه و صنعت باید به‌گونه‌ای عمل کند که جوانان از دوران مدرسه بدانند که می‌توانند در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کرده و در آینده اثرگذار باشند.

وی با برشمردن اهمیت آشنایی جوانان با صنعت مس و محصولات پایین دستی اظهار کرد: ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع پایین‌دستی یا مقوله‌هایی نظیر اکتشاف و استخراج از ضرورت بالایی برخوردار است.

طهرانچی با تاکید بر تهیه برنامه علمی در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری در صنعت مس بیان کرد: با استفاده از این روش هر چالشی که پیش رو داشته باشیم را می‌توان از بین برد.

وی با عنوان این که دانشگاه آزاد اسلامی همانند پلی بین دانشجویان و شرکت مس است، گفت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه نیز اعلام آمادگی می‌کند تا همکاری بیشتری با صندوق CVC شرکت مس داشته باشد.

در پایان، طهرانچی نشان دانشگاه آزاد اسلامی را به خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اهدا کرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید