مدیر عامل شرکت صنایع مس ایران اعلام کرد:

طرح احداث کارخانه اسید فسفریک بندرعباس رسماً وارد فاز اجرائی شد

دکتر امیر خرمی‌شاد از آغاز اجرای طرح احداث کارخانه اسید فسفریک بندرعباس خبر داد.

صنعت نویس: به گزارش مس‌پرس، دکتر امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با اعلام این خبر گفت: در راستای رشد تولید و حرکت در مسیر خودکفایی کشور در حوزه تولید کود شیمیایی و به منظور مصرف 1 میلیون تن از اسید سولفوریک تولیدی مجتمع های شرکت ملی صنایع مس ایران که با هدف صیانت از محیط زیست احداث شده است، طرح احداث کارخانه اسید فسفریک و واحدهای جنبی وارد مرحله جدید و شروع عملیات اجرایی گردید.

وی افزود: در این طرح که با هدف اجرای کارخانه تولید اسید فسفریک با گرید صنعتی به ظرفیت سالیانه 360 هزارتن در سال(بر مبنای 100 درصد P2O5) آغاز شده است، واحدهای جنبی دیگر از جمله تولید اسید فسفریک با گرید خوراک دام نیز پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح راهبردی و ملی، ماده اولیه اصلی اسید فسفریک جهت تولید کود فسفاته به میزان 700 هزار تن تامین خواهد شد که می‌تواند نیمی از نیاز کشور به کودهای فسفاته را تامین کند.
دکتر خرمی‌شاد یادآور شد: با تصویب هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و بر مبنای اقدامات قبلی انجام شده، قرارداد EPC به پیمانکار منتخب مناقصه ابلاغ و عملیات اجرایی رسما آغاز شد و بر اساس برنامه پیش بینی شده، مدت اجرای این طرح، 24 ماه خواهد بود و پس از این مدت، بهره برداری از آن انجام خواهد شد.

شایان ذکر است تاکنون بالغ بر 1000 میلیارد تومان در پروژه زیرساختی طرح جامع انتقال، ذخیره سازی و صادرات اسید سولفوریک به بندرعباس هزینه گردیده است و مقرر است بالغ بر300 میلیون یورو در پروژه احداث کارخانه تولید اسید فسفریک هزینه گردد که برکات زیادی برای کلیه ذینفعان شرکت بویژه سهامداران محترم شرکت از یک طرف و همچنین افزایش ضریب اطمینان از پایداری تولید کاتد مسی ایجاد خواهد نمود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید