دولت لیبی هواپیماربایی را تائید کرد

دولت لیبی روز جمعه خبر ربوده شدن یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به ناوگان هوایی این کشور و تغییر مسیر به سمت جزیره مالت در حاشیه دریای مدیترانه را تایید و اعلام کرد که گزارش ها از آزادی شماری از مسافران این هواپیما حکایت دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از طرابلس، یک منبع دولت وفاق ملی لیبی در حالی که خواست نامش فاش نشود، گفت که هواپیمای شرکت هواپیمایی «آفریقیه ایرویز» که از شهر سبها در جنوب لیبی عازم شهر طرابلس پایتخت این کشور بود، انحراف مسیر داد و در شهر والتا پایتخت جزیره مالت به زمین نشست.

این منبع بدون اشاره به جزئیات، افزود: مذاکرات با ربایندگان هواپیما برای تضمین امنیت جانی کلیه مسافران جریان دارد.
منابع دولتی مالت نیز گفتند که این هواپیما 118 سرنشین و هفت خدمه دارد.
یک منبع شرکت هواپیمایی آفریقیه ایرویز اعلام کرد که دو هواپیماربا، خلبان های این هواپیما را با مواد منفجره و احتمالا نارنجک تهدید کردند و آنها مجبور به تغییر مسیر دادند.
منبع مزبور یادآور شد که هنوز هویت هواپیماربایان شناسایی نشده است.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: جوزف موسکات نخست وزیر جزیره مالت از آزادی و خروج گروهی از مسافران از هواپیمای ربوده شده خبر داده است.
وی توئیت کرد که گروه نخست مسافران شامل 25 نفر از جمله زنان و کودکان آزاد شده اند و آزادی گروه 25 نفره دوم در حال انجام است.
گزارش های اولیه حاکی است که هواپیماربا به خدمه پرواز گفته بود که وی یکی از هواداران قذافی است و در صورتی که درخواستش برآورده شود، اجازه خروج همه مسافران به استثنای خدمه پرواز را خواهد داد.
هنوز مشخص نیست که هواپیماربا چه درخواستی دارد و برخی گزارش های رسانه ای از دست داشتن بیش از یک نفر در ماجرای هواپیماربایی حکایت می کند.
یک مقام ارشد امنیتی لیبی به رویترز گفت که زمانی که هواپیما هنوز در حال پرواز بوده، خلبان به برج مراقبت طرابلس خبر ربوده شدن آن را داده بود.
در همین حال، نخست وزیر جزیره مالت با فائز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در مورد ماجرای ربوده شدن این هواپیما تماس تلفنی برقرار کرده است.
خبرگزاری اسکای نیوز نیز در گزارشی در مورد هواپیماربایی در لیبی عنوان کرد که تیم مذاکره کننده مالت در حال گفت و گو با هواپیماربایان هستند که گمان می رود دو تبعه کشور لیبی باشند.
منابع وابسته به اسکای نیوز گفتند که دولت انگلیس برای کمک به مقام های مالت اعلام آمادگی کرده است. 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید