کاهش 3 دلاری اونس طلا

قیمت طلا به علت افزایش دلار از بالاترین رقم در یک ماه گذشته که روز گذشته رقم خورد، کاهش یافت و هر اونس 1176.73 دلار فروخته شد.

 

به گزارش  میزان، به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه به علت افزایش دلار، از بالاترین رقم در یک ماه گذشته که روز گذشته رقم خورد، کاهش یافت.

این درحالی است که تاجران در انتظار انتشار گزارش مشاغل آمریکا برای یافتن سرنخ هایی از سرعت افزایش نرخ بهره احتمالی این کشور در سال جاری میلادی هستند.

هر اونس طلا با 3.39 دلار کاهش 1176.73 دلار فروخته شد. قیمت طلا رو پنج شنبه به بالاترین قیمت طلا در 5 دسامبر برابر با 1184.90 دلار رسید.

رونالد لئونگ، دلال بازار در هنگ کنگ گفت: «ما اندکی شاهد برداشت و شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران در آستانه انتشار گزارش فرصت های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا هستیم.»

وی افزود: «دلار تقویت شده در آستانه آغاز ریاست جمهوری ترامپ، بر قیمت طلا فشار خواهد آورد.»

فعالیت بخش خدمات آمریکا در ماه دسامبر با افزایش سفارشات جدید به بالاترین رقم در یک سال گذشته رسید، درحالی که تعداد آمریکایی هایی که فرم مزیت‌های بیکاری را در هفته گذشته پر کردند، به نزدیک کمترین میزان در 43 سال گذشته رسید که نشان دهنده تقویت اقتصاد این کشور در پایان سال 2016 است.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای بین المللی می سنجد، 0.2 درصد افزایش یافت.

سرمایه گذاران امروز بر گزارش مشاغل آمریکا تمرکز کرده‌اند و اقتصاددانان انتظار دارند، در ماه دسامبر 178 هزار فرصت شغلی ایجاد شده باشد.

آمارهای مثبت اقتصادی معمولا بر طلا فشار وارد می کنند، چرا که سرمایه گذاران احتمال می‌دهند که نرخ بهره بانکی آمریکا با این آمار افزایش یابد و این امر هزینه نگهداری طلا را که دارایی غیربهره‌ای افزایش می‌دهد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان، 0.03 درصد کاهش یافت و به 813.59 تن در روز پنج شنبه رسید. ذخایر این صندوق از زمان انتخابات ریاست جمهوری ترامپ در ماه نوامبر حدود 14 درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید