پیشرفت مشارکت ایران خودرو با اروپایی ها

‌وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های بعد از برجام حمایت از سرمایه گذاری خارجی است زیرا به دانش روز نیاز داریم گفت: شرکت ایران خودرو مشارکت 50-50 با اروپایی‌ها داشته که 61 درصد پیشرفت دارد.

نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پس از بازدید از بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات، به سؤالات خبرنگاران در نشست خبری حاشیه این نمایشگاه پاسخ داد.

رونق تولید، اشتغال در حوزه‌های مختلف صنعت و وضعیت کلی صنعت، برخی مواردی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز به آن پرداخت.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به قرارداد رنو اظهار داشت: یکی از سیاست‌های بعد از برجام حمایت از سرمایه گذاری خارجی است زیرا به دانش روز نیاز داریم، شرکت ایران خودرو مشارکت 50-50 با اروپایی‌ها داشته که 61 درصد پیشرفت دارد.

وی افزود:سایپا نیز با یکی از این شرکت‌ها به توافق رسید، همزمان از شرکت سایپا خواهش کردیم با رنو همکاری کند که با توجه به گذشت زمان سازمان ایدرو سهام 20 درصدی در این همکاری دارد.

نعمت زاده گفت:زمانی رنو با سایپا و ایران خودرو همکار بود و خود به خود با دو واحد همکاری داشت که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده بود بنابراین برای اینکه این تجربه تکرار نشود، این موضوع را حل کردیم.

وزیر صنعت گفت:‌ طبق قانون سازمان‌های توسعه‌ای می‌توانند حتی تا 100 درصد سرمایه‌گذاری کنند و بعداً سرمایه را واگذار کنند. در حال حاضر قرارداد با این شرکت‌ها منعقد نشده و فقط چارچوب توافق بسته شده تا دو ماه آینده شاهد قرارداد باشیم.

وی در مورد توقف تولید پراید و پژو افزود: معتقدم اسم های تاریخی و برند مانند پیکان باید حفظ شود و بنز هم بیش از 170 سال خط تولید دارد بنابراین باید مدل خودروها تغییر کند. به جای اینکه پلت فرم را تغییر دهیم کل آن را باید به لحاظ سوخت، ایمنی و آسایش سرنشینان به‌روز کنیم. وقتی خودروهای جدید شرکت‌ها وارد بازار شوند، بنابراین مشتری و تقاضا باید تصمیم‌گیری کنند و این کار اداری نیست، اینطور نیست که تا آخر سال تصمیم‌گیری کرد و امکان قطع آن یکباره وجود ندارد.

فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید