برند فولکس در راه ایران؟

پرونده "اشکودا" در ایران دوباره باز شد

رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک در حالی اواخر هفته گذشته در دیدار با وزیر اقتصاد کشور از آمادگی همکاری های مشترک خودروسازی بین دو کشور گفت که به نظر می رسد این موضوع می تواند خودروساز مشهور اروپایی را به صنعت و بازار خودرو ایران نزدیک کند.
پرونده "اشکودا" در ایران دوباره باز شد

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، یان هاماچک در دیدار با علی طیب نیا تاکید کرده که جمهوری چک آماده همکاری های مشترک با ایران در زمینه های مختلف از جمله خودروسازی است. اگرچه جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نشده، با این حال ازآنجاکه در حال حاضر مقر تولید "اشکودا" در جمهور چک قرار دارد، به نظر می رسد مقامات دو کشور قصد دارند پای این خودروساز را به ایران  باز کنند.

اشکودا که یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن آلمان به شمار می رود، سال ها است در خاک جمهوری چک به تولید محصول مشغول است. این شرکت که پیش تر نیز زمزمه هایی مبنی بر حضورش در ایران شنیده می شد، جزو برندهای مشهور فولکس واگن به شمار می رود و در مقطعی گفته می شد قصد همکاری با ایران خودرو را دارد.

هرچند ایران خودرویی ها در آن دوران، مذاکره با اشکودا را تکذیب نکردند، اما هیچ خبر رسمی از سوی این شرکت (اشکودا) مبنی بر انجام مذاکره با بزرگترین خودروساز ایران منتشر نشد. حالا با گذشت حدودا سه سال از آن ماجرا، به نظر می رسد پرونده حضور اشکودا در خودروسازی ایران دوباره باز شده و باید منتظر ماند و دید این برند شرق اروپایی فولکس در نهایت راهی "جاده مخصوص" خواهد شد یا نه.

البته در حال حاضر صحبت از حضور فولکس واگن نیز در ایران و همکاری مشترک این غول خودروسازی جهان با بخش خصوصی صنعت خودرو کشور مطرح است.  

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید