پایِ "اژه‌ای" به ماجرای "پوشک" باز شد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران در نامه‌ای به معاون اول قوه قضائیه موضوع اخلال شرکت ترکیه‌ای پارس حیات ساغلیک ارونلری در بازار پوشک و دستمال کاغذی کشور و بی‌توجهی وزارت صنعت به این موضوع را مطرح کرد.
پایِ "اژه‌ای" به ماجرای "پوشک" باز شد

در نامه عباس فصیح خوشگرد رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران به حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه آمده است: "احتراماً به‌پیوست طومار شرکت‌های تولیدکننده محصولات سلولزی و بهداشتی پیرامون عملکرد شرکت پارس حیات ساغلیک ارونلری به‌مدیر‌عاملی آقای حسن تحسین اوغور، سرمایه‌گذار خارجی و وابسته به هلدینگ حیات کیمیا در کشور ترکیه جهت استحضار و رسیدگی عاجل تقدیم می‌شود.

مزید آگاهی به‌استحضار می‌رساند عملکرد شرکت مزبور با برندهای پوشک مولفیکس molfix، نوار بهداشت مولپد molped، دستمال کاغذی پاپیا papia و تنو teno باعث بروز نارضایتی در میان تولیدکنندگان داخلی و همچنین مردم عزیز کشورمان شده است.

متأسفانه در شرایط کنونی نیز با وجود دریافت ارز دولتی با نرخ 4200 تومان و واردات مواد اولیه توسط این شرکت، هم در بازار پوشک و همچنین در بازار تیشو شاهد بروز التهاب در بازار هستیم به‌گونه‌ای که در چند ماهه اخیر، قیمت محصولات فوق با رشد سرسام‌آور روبه‌رو بوده است، علاوه بر این به‌دلیل عدم عرضه تیشو به واحدهای تولیدکننده دستمال کاغذی، قیمت مواد اولیه محصولات سلولزی سه برابر افزایش یافته و ادامه چنین روندی می‌تواند باعث اختلال در بازار دستمال کاغذی گردد.

پیگیری‌های مکرر اعضای انجمن سلولزی و بهداشتی و نامه‌نگاری‌های زیاد واحدهای تولیدی به مراجع ذی‌ربط به‌خصوص در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرامون جلوگیری از رفتار بی‌ثبات‌کننده شرکت پارس حیات ساغلیک ارونلری بی‌نتیجه بوده است.

لذا خواهشمند است دستور فرمایند برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار داخلی و ورشکستگی تولیدکنندگان و بیکاری کارگران، عاجلاً اقدام مقتضی به‌عمل آمده و از ادامه تنش و اخلال این شرکت جلوگیری به‌عمل آورند".

 

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید