پایان دوران سوخت های فسیلی نزدیک نیست

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، بررسی تعهدات کشورها در چارچوب توافق پاریس در زمینه تغییر آب و هوا نشان می دهد دوران سوخت های فسیلی به پایان خود نزدیک نیست و رسیدن به اهداف توافق یاد شده با چالش اساسی مواجه است.
صنعت نویس: آژانس یاد شده در گزارش «چشم انداز انرژی جهان» خود که 16 نوامبر (26 آبان) منتشر شد، نوشت: در نتیجه تحول اساسی که در دهه های آینده به وقوع خواهد پیوست، انرژی های تجدیدپذیر و گاز طبیعی تا سال 2040 منابع اصلی تامین نیاز انرژی جهان خواهند بود. 
 
بر اساس این گزارش، سیاست دولت ها و همچنین کاهش هزینه ها در بخش انرژی می تواند سبب 2 برابر شدن استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و ارتقا کارآیی انرژی در 25 سال آینده شود، در حالی که سهم زغالسنگ و نفت در تامین نیاز انرژی جهان کاهش می یابد، سهم گاز طبیعی در حال افزایش است. 
 
دکتر «فاتح بیرول» مدیرعامل آژانس بین المللی انرژی گفت: به باور ما در 25 سال آینده، گاز طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر به ویژه باد و خورشید مهمترین منبع تامین انرژی جهان خواهند بود و جای زغال سنگ که در 25 سال گذشته مهمترین منبع تامین نیاز انرژی جهان بود را خواهند گرفت.
 
بنا به پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، در بلندمدت، برای پاسخگویی به تقاضای انرژی و جایگزین کردن کاهش تولید، سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ضروری است، اما رشد انرژی های تجدیدپذیر و کارآیی انرژی نیاز به واردات نفت را در بسیاری از کشورها کاهش می دهد.
ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید