هر مسافر مجاز به جابه‌جایی چقدر ارز است؟

گمرک ایران اعلام کرد ورود و خروج ارز به صورت نقد و یا اسناد بانکی و یا اوراق بهادار بی‌نام (اوراق قرضه) به صورت فیزیکی، به هر طریق، توسط هر مسافر تا سقف مبلغ ده هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز است و نیاز به اظهار ندارد.
هر مسافر مجاز به جابه‌جایی چقدر ارز است؟

به گزارش صنعت نویس، با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش سفرهای خارجی، گمرک ایران توصیه و هشدارهای لازم برای مسافران نوروزی را اعلام کرد.

توصیه ها و هشدارهای گمرک برای مسافران نوروزی به این شرح است:

1. جاسازی هرگونه کالا و اختفاء آن از دید مأموران گمرک قاچاق تلقی می شود و مشمول مقررات مربوط به قاچاق کالا خواهد بود.

2. هزینه هایی که بابت اضافه بار از مسافرین توسط شرکت های حمل و نقل دریافت می شود هیچگونه ارتباطی با حقوق ورودی گمرکی ندارد و این شرکتها با توجه به شرایط خود و مقررات خود بار همراه مسافر را پذیرش می کنند، اما ملاک ارزیابی در گمرک ارزش کالا است .

3. از تحویل گرفتن کالای دیگران خودداری کنید چرا که هرگونه مسئولیت قانونی آن به عهده شما است و چنانچه هر نوع تخلف گمرکی کشف شود شما باید پاسخگو باشید .

4. حتی الامکان سبک سفر کنید تا با کاهش زمان تحویل کالا در کمترین زمان ممکن تشریفات گمرکی را به پایان رسانید .

5. به منظور حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و کاهش میزان بیکاری حتی الامکان ازخرید کالای خارجی اجتناب کنید .

6. هنگام خروج از کشور چنانچه بیمار هستید و دارو همراه خود دارید باید حتما نسخه پزشک داشته باشید.

7. ورود و خروج ارز به صورت نقد و یا اسناد بانکی (چک بانکی، چک تضمینی، چک مسافرتی، سایر اسناد مالی قابل انتقال) و یا اوراق بهادار بی‌نام (اوراق قرضه) به صورت فیزیکی، به هر طریق، توسط هر مسافر تا سقف مبلغ 10000 یورو (ده هزار یورو) یا معادل آن به سایر ارزها، مجاز بوده و نیاز به اظهار نداشته، لیکن جهت مبالغ بیش از 10000 یورو (ده هزار یورو) یا معادل آن به سایر ارزها، مسافر می‌بایست به سامانه ارز همراه مسافر مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز اقدام نموده و پس از اخذ کد رهگیری و فرم مورد نظر توسط گمرک، مراحل بعدی را از طریق سیستم بانکی انجام دهد .

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید