نوسانات بازار نفت کوتاه مدت است

در حالی که پیش‌بینی‌ها بر پیروزی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری بود، ترامپ رئیس جمهور شد و حال جای سوال دارد که انتخاب ترامپ چه تاثیری بر بازار نفت جهان خواهد داشت؟

به گزارش صنعت نویس، دونالد ترامپ رئیس جمهور شد، به نظر می‌رسد مهمترین خبر روزجاری سراسر جهان این خبر باشد. این خبر از آن سو مهم است که برخلاف تمام پیش بینی‌ها و القاع پیروزی کلینتون از سوی بنگاه‌های اخبار پراکنی آمریکا  ترامپ که عقاید خاص به خود را داشت، رئیس جمهور آمریکا شد.

از عقاید و صحبت‌های ترامپ در زمان کاندیداتوری ریاست جمهوری آمریکا می‌توان به نظرات آن در رابطه با عربستان اشاره کرد، ترامپ در رابطه با عربستان اعلام کرده بود که دیگر پولی به عربستان نمی‌دهیم و اکثر کارشناسان این صحبت ترامپ را اینطور تفسیر کردند که با روی کار آمدن ترامپ بازار نفت دستخوش تغییر خواهد شد.

در این رابطه مرتضی بهروزی‌فر، کارشناس بازار نفت به میزان، گفت: آمریکا در چند وقت اخیر میزان واردات خود را از خلیج فارس به حداقل کاهش داده و این در حالی است که حجم اصلی صادرات نفت عربستان به آمریکا نیست.

وی افزود: ترامپ تا یک ساعت پیش تنها یک فرد عادی بوده و صحبت‌های آن آنچنان رنگ واقعیت نداشته است، از این رو باید از این لحظه که ترامپ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است، به صحبت‌ها و تصمیمات آن توجه کرد.

بهروزی‌فر تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا به تنهایی توانایی تغییر مسیر کشور آمریکا را ندارد و معیارها و شرایط خاصی بر فعالیت و تصمیمات رئیس جمهور حاکم است و نمی‌توان حرف‌های انتخاباتی را مبنای منطقی دانست.

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت بازار نفت دچار نوسان خواهد شد، گفت: به نظر می‌رسد اگر سیاست‌های اعلامی ترامپ عملیاتی شود، رشد اقتصادی جهان افزایش یافته و از سوی دیگر میزان تقاضا در بازار جهانی نفت کاهش یابد، اما در نهایت باید دید در عمل چه تصمیماتی اجرایی خواهد شد.

این کارشناس بازار نفت خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت در بازار نفت اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و تاثیرات انتخاب ترامپ تنها برای یک تا دو هفته پابرجاست.

بهروزی‌فر در انتها گفت: انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و کاخ سفید را همسو کرده و تجربه نشان داده جمهوری‌خواهان طرفدار بازار و قیمت بالای نفت هستند.

میزان

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید