نسخه جدید سیستم عامل اندروید عرضه شد

گوگل از نسخه جدید سیستم عامل اندروید در ماه جاری رونمایی کرد. در ماه های گذشته این نسخه از اندروید به نام اندروید O شناخته می شد و در دسترس برنامه نویسان و توسعه دهندگان قرار می گرفت، تا نام کامل آن اعلام شد. نام نسخه هشتم از اندروید اوریو می باشد.
نسخه جدید سیستم عامل اندروید عرضه شد

به گزارش صنعت نویس، مدتی پیش شایعه شده بود که نام اندروید جدید اوریو (Oreo) خواهد بود، که این شایعه با معرفی رسمی گوگل از نسخه جدید اندروید، به واقعیت پیوست. این در واقع دومین باری است که گوگل با برند های تجاری مشارکت میکند. نخستین بار برای نسخه 4.4 اندروید به نام کیت کت با شرکت نستله همکاری کرد و این بار با شرکت عظیم Mondelez برای استفاده از نام برند اوریو مشارکت کرده است.

نسخه هشتم اندروید توسط مهندسین گوگل به صورت کد آزاد (open source) در اختیار اپراتور ها قرار داده شده است و به زودی امکان دسترسی به کاربران دستگاه های نکسوس و پیکسل قرار خواهد گرفت. البته جدید ترین نسخه اندروید در برنامه بتا اندروید، در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است.

همچنین شرکت گوگل اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی، گوشی های شرکت های اسنشال، جنرال موبایل، اچ ام دی گلوبال، هواوی، اچ تی سی، ال جی، موتورولا، سامسونگ، شارپ، سونی و چند شرکت دیگر به اندروید اوریو به روزرسانی خواهند شد.

به صورت مختصر باید گفت که نسخه جدید اندروید دارای قابلیت هایی از جمله؛ حالت تصویر در تصویر (استفاده از چند برنامه به صورت همزمان)، طراحی ایموجی های جدید (بیش از 60 مورد)، بهبود در سرعت بوت شدن دستگاه، بهبود در عملکرد باتری، سیستم تکمیل خودکار کادر های خالی و چندین قابلیت جدید دیگر می باشد.

در همین حال، شرکت بلک بری رسماً تایید کرده است که گوشی کی وان این شرکت به اندروید 8.0 به روزرسانی خواهد شد، اما هنوز از زمان آن اطلاعی نداده است.

منبع:تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید