سخنگوی هیئت رئیسه:

موضوع FATF پس از تعطیلات مجلس بررسی می شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از بررسی موضوع FATF پس از تعطیلات مجلس به دور از هرگونه سیاسی کاری و حواشی خبرداد.
  • صنعت نویس: بهروز نعمتی با اشاره به تصویب قانون مبارزه با پولشویی در مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان گفت: دولت براساس این قانون معاهده FATF را امضا و وزیر امور اقتصاد و دارایی توضیحاتی درباره این معاهده ارائه کرده است، مجلس به طور حتم پس از تعطیلات توافقنامه یادشده را به دور از سیاسی کاری و حواشی و به صورت قانونی و کارشناسی بررسی می کند.

    نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،با بیان این که مجلس در این نشست نگاه های موافقان و مخالفان این معاهده و وزیر امور اقتصادی و دارایی را خواهد شنید، افزود: براساس این معاهده مقرر شده گزارش های پولشویی ارائه شود، مانند این که در گذشته و هم اکنون گزارش های پولشویی ارائه می شده است.

    نعمتی با اشاره به ارائه اظهارنظرهای کینه ورزانه برخی افراد، ادامه داد: نباید با بهره برداری سیاسی از برخی موضوعات مانع دستیابی کشور به توسعه همه جانبه شد، منتقدان می توانند به طرق مختلف و به دور از چالش ها و حواشی دیدگاه های خود را در اختیار رئیس جمهوری، رئیس مجلس و دیگر نهادهای مربوطه قرار دهند.

    به گزارش خانه ملت، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان این که برخی نمی توانند FATF را تلفظ کنند و اظهارنظرهای غیر اصولی در این باره انجام می دهند، تصریح کرد: توسعه کشور نیازمند همدلی همه آحاد جامعه و فضایی به دور از چالش و حواشی است.

    گروه ویژه اقدام مالی(Financial Action Task Force) یا همان FATF یک گروه میان دولتی است.

    FATF در چهارم تیر ١٣٩٥ با انتشار بیانیه ای، درخواست خود از کشورها برای انجام اقدام های مقابله ای علیه جمهوری اسلامی ایران را به مدت یک سال به حالت تعلیق در آورد.

    این تعلیق، نتیجه اقدامات متعدد دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در سال های اخیر از جمله تصویب قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و التزام ایران به اجرای برنامه اقدام برای رفع کاستی های چارچوب مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم منطبق با قانون اساسی است.

  • شانا 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید