شیخ عطار جای تیموری را می گیرد؟

مقدمه سازی صمت برای تغییر مدیرعامل سایپا

با حضور محمدرضا شیخ عطار در هیات مدیره سایپا، وی حالا یکی از گزینه های جانشینی مدیرعامل فعلی این شرکت –محمدعلی تیموری- است.
مقدمه سازی صمت برای تغییر مدیرعامل سایپا

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، اواسط مرداد بود که خبر رسید هیات مدیره سایپا با تغییرات اساسی مواجه شده و با خروج برخی چهره های نام آشنا مانند معصوم نجفیان و مهدی داداشی، افراد شاخص دیگری مانند محمدرضا شیخ عطار وارد هیات مدیره شدند. به نظر می رسد این تغییرات که در سامانه کدال به ثبت رسیده، زمینه سازی برای تغییر بزرگ در راس هرم مدیریتی دومین خودروساز بزرگ ایران است.
تغییر مدیرعامل سایپا از دو جهت محتمل به نظر می رسد. نخست اینکه محمدعلی تیموری مدیرعامل فعلی سایپا گزینه وزیر صمت قبلی-رضا فاطمی امین- بوده و حالا که عباس علی آبادی سکان این وزارتخانه را به دست گرفته، احتمال دارد طبق رسمی نانوشته در خودروسازی کشور، گزینه مدنظر خود را به کیلومتر 16 جاده مخصوص بفرسد.
نکته دیگر اینجاست که تغییر در ترکیب اعضای هیات مدیره خودروسازان معمولا مقدمه تغییر در راس هرم مدیریتی این شرکت هاست. حالا این اتفاق در سایپا افتاده و اتفاقا کسی عضو جدید هیت مدیره شده که سابقه مدیرعاملی در شرکت های زیرمجموعه سایپا به ویژه سایپاسیتروئن را دارد.
از همین رو هیچ بعید نیست تا چندی دیگر شاهد تغییر در راس هرم مدیریتی سایپا و آمدن محمدرضا شیخ عطار به جای محمدعلی تیموری باشیم.
به جز سایپا، احتمال تغییر مدیرعامل ایران خودرو نیز وجود دارد، با این تفاوت که هیات مدیره این شرکت فعلا تغییر نکرده است. با این حال احتمال دارد وزیر صمت به دنبال گماردن گزینه موردنظر خود در صندلی مدیرعاملی بزرگترین خودروساز ایران باشد. باید منتظر ماند و دید در صورت اجرایی شدن این سناریوی فرضی، چه کسی جانشین علیمردان عظیمی در کیلومتر 14 جاده مخصوص خواهد شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید