معافیت مالیاتی، خبر خوب برای سرمایه گذاران

فرماندار قروه گفت: با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان قروه و در راستای اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه ‌گذار، کسانی که تمایل به سرمایه ‌گذاری در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی دارند از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

صنعت نویس: پرویز کولانی شامگاه یکشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی افزود: شهرستان قروه و سنندج از لحاظ پرداخت مالیات در ردیف شهرستان های برخوردار و توسعه یافته قرار گرفته اند و مابقی شهرستان های استان جزء مناطق محروم محسوب می شوند که از برخی معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.
به گفته وی آنچه که برای توسعه شهرستان لازم است اغماض قانون در راستای مصالح و منافع عمومی مردم است.
کولانی تاکید کرد: باید به موانع موجود در بخش تولید و سرمایه گذاری توجه شود و آن ها را درک کرد چرا که این وضعیت تنها مربوط به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران نیست بلکه افراد شاغل در این واحدها را نیز در بر می گیرد.
وی اقتصاد مقاومتی را تکیه بر توانمندی های داخلی دانست و گفت: مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه داخلی است و مسیر حرکت دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
فرماندار قروه گفت: با بررسی و شناسایی ظرفیت ها و مشکلات آب، برق، زمین و گاز شهرک های صنعتی زمینه را برای حضور و آمادگی سرمایه گذاران در شهرستان مهیا کرد.
کولانی از تشکیل ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان با محوریت شهرستان قروه خبر داد و گفت: موضوعات مهم شهرستان باید از طریق تشکیل کمیته های هفت گانه مطرح شود تا در این ستاد با جدیت مسائل دنبال و پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه با مدیریت درست می توان استعدادها و ظرفیت های شهرستان را شناسایی کرد، اظهار کرد: زمانی می توان از توسعه بهره برد که استعدادهای شهرستان را معرفی کرد.
این مسئول افزود: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی نیاز به کمک استانی و ملی دارد و برخی از آن ها به دست مسئولین شهرستان قابل حل است که می توان با تحقیق و بررسی تخصصی مشکلات آن ها را شناسایی و آن ها را مرتفع کرد.

** 74 طرح تعاونی قروه در دست اقدام است
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان قروه نیز در این نشست گفت: در سال جاری 74 طرح تعاونی در دست اقدام است که با جذب منابع مالی فعالیت خود را آغاز می کنند.
کورش شعبانی افزود: شهرستان قروه از لحاظ فعالیت واحدهای تعاونی دومین شهرستان در استان است.
به گفته وی در سال جاری 195 هزار دلار در شهرستان قروه در سه حوزه ظروف یکبار مصرف، پالایش شیمی و فرش صادر شده است.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: طرح تکاپو به عنوان یک طرح ملی توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، با همکاری همه مسئولان استانی و با هدف شناسایی ظرفیت‌ها هر استان در راستای توسعه و بهبود کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار اجرا می‌ شود.
وی گفت: 6 تعاونی وابسته به صنایع تبدیلی برای محصولات استراتژیک در شهرستان قروه آماده دریافت تسهیلات بانکی هستند.
شعبانی افزود: در سال جاری 6 تعاونی به استان معرفی شد که سه تعاونی به عنوان تعاونی برتر در سطح استان معرفی شد.
رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان قروه نیز گفت: سه شهرک صنعتی دلبران، سنگ و آونگان در قروه وجود دارد.
علی منتشلو با بیان اینکه 65 درصد واحدهای تولیدی در این شهرک ها قرار دارد، افزود: مشکل زیرساخت ها در شهرک ها یک مساله جدی است که باید مرتفع شود.
به گفته وی در حال حاضر 16 واحد صنعتی در شهرک سنگ وجود دارد که از این تعداد یازده واحد فعال و نیمه فعال است، سه واحد تعطیل و دو واحد هم جمع آوری شده است.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

ایرنا 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید