پیغام خطا

  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.

مشکل اصلي نظام بانکي چيست؟

معاون سابق بانک مرکزي با بيان اينکه مشکل اصلي نظام بانکي، دخالت برخي افراد و دستگاه‌ها در نظام بانکي است، گفت: برخي‌ها مردم را به نظام بانکي بي‌اعتماد مي‌کنند.
مشکل اصلي نظام بانکي چيست؟

به گزارش صنعت نویس، حميد تهرانفر در روز دوم بيست و هفتمين همايش سياست‌هاي پولي و ارزي با اشاره به تعدد دخالت افراد و برخي نهادها در نظام بانکي گفت: مشکل اصلي نظام بانکي اين است که افراد مختلفي در اين حوزه دخالت کرده و ورود پيدا مي‌کنند که اين امر بي‌اعتمادي به بانک‌ها را رقم مي‌زند که نمونه آن هم بحث مؤسسات غيرمجاز بود که دامنه اعتراضات مردمي نسبت به آنها گسترده شد.

معاون سابق بانک مرکزي افزود: البته با مجموعه تدابيري که در اين رابطه به کار گرفته شد، اجازه گسترده شدن دامنه اين مؤسسات داده نشد و پرونده جمع شد؛ همه اينها وظيفه بخش نظارت بانک مرکزي است که اين روند را کنترل کند.

وي همچنين در خصوص اجراي اصلاحات در سيستم حسابداري و صورت‌هاي مالي بانک‌ها گفت: اکنون بانک مرکزي تکليف کرده که بانک‌ها حسابداري تعهدي را انجام دهند که البته اختلاف نظرهاي زيادي ميان بانک مرکزي و برخي مراجع در اين زمينه وجود داشت که البته بانک مرکزي بر روي ايده خود پافشاري کرد و در نهايت با رأي‌گيري که انجام شد، مقرر گرديد تا حسابداري تعهدي جايگزين حسابداري نقدي شود.

تهرانفر گفت: برخي بر اين باور بودند که تا پيش از اجراي استانداردهاي IFRS نظام بانکي ايران از هيچ ‌قاعده‌اي پيروي نمي‌کرد در حالي که اين‌طور نبود و نظام بانکي ايران کاملاً منطبق با استانداردها پيش مي‌رفت؛ بنابراين در موضوع حسابرسي تعهدي، بحث اصلي بر سر استانداردها است نه اينکه نظام بانکي ايران قاعده ندارد.

معاون سابق بانک مرکزي تصريح کرد: ما در روابط کارگزاري به دليل برخي استانداردها، نمي‌توانيم به بعضي پروژه‌ها ورود کنيم و تا وقتي که اين اختلاف نظرها با سيستم بين‌المللي وجود دارد، نمي‌توان مشکل روابط کارگزاري را حل کرد.

وي خاطرنشان کرد: ايران عضو ISP است که در آنجا قواعد نظارت بانکداري اسلامي تدوين مي شود و بر بانکداري ايران نيز نظارت صورت مي‌گيرد.

منبع:مهر

افزودن نظر جدید