مساحت لکه نفتی سانچی سه برابر شد!

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی نوشت که طی یک هفته گذشته، مساحت لکه نفتی ناشی از غرق شدن نفتکش سانچی در سواحل چین سه برابر شده است.
مساحت لکه نفتی سانچی سه برابر شد!

به گزارش صنعت نویس به نقل از اسپوتنیک، نفتکش سانچی که حامل ۱۳۶ هزار تن کندنسانت گاز بود و به شرکت ایرانی تعلق داشت و تحت پرچم پاناما شناوری می کرد با کشتی باری هنگ کنگی در سواحل چین تصادم کرد. این حادثه ۶ ژانویه رخ داد.

یک هفته بعد این نفتکش بر اثر حریق عرق شد و لکه نفتی بزرگی در سطح آب پدیدار گشت.

بر طبق عکس های دریافتی از طریق ماهواره ها، در سطج آب در محل حادثه، سه لکه نفتی با مساحت کل ۳۳۲ کیلومتر مربع ظاهر شده است.

به گفته اداره امور اقیانوسی چین، یک لکه جدید در ۲.۵ کیلومتری شرق محل حادثه مشاهده شده که احتمالا ناشی از نشت سوخت سمی نفتکش که نوعی نفت سنگین است به دریا بوده است.

مشخص نیست که در هنگام غرق شدن، چه مقدار از سوخت نفتکش سانچی باقی مانده بود. بر اساس برآورد کارشناسان، سانچی در زمان برخورد با کشتی باری سی اف کریستال حامل ۱۳۶ هزار تن سوخت بوده است.

سوخت مصرفی کشتی برای ارگانیسم های دریایی به شدت مضر است و پاکسازی آن از دریا بر خلاف میعانات که نوعی نفت بسیار سبک می باشد، کاری دشوار است. دولت چین گفته، به رصد و ارزیابی تاثیرات زیست محیطی این حادثه که بدترین حادثه تصادم دریایی جهان در طی چند دهه گذشته به شمار می رود ادامه می دهد.

منبع:مهر

افزودن نظر جدید