مجوز واردات خودروهای فرانسوی صادر شد

پژو-سیتروئن و رنو با دستورالعمل واردات خودروهای دست دوم که از سوی سازمان ملی استاندارد منتشر شد این امکان را پیدا کردند که بار دیگر به بازار خودروی کشور باز گردند.
مجوز واردات خودروهای فرانسوی صادر شد

صنعت نویس: به گزارش اقتصادنیوز ، پژو و رنو با بازگشت تحریم ها بازار خودروی کشور را ترک کردند. خروج دو برند خودروساز فرانسوی خشم مدیران وقت صمت را بر انگیخت و آنها اعلام کردند دیگر دو خودروساز یاد شده جایی در بازار ایران ندارند.

حالا اما مدیران سازمان ملی استاندارد در دستورالعمل واردات خودروهای خارجی، لیستی از برندهای خودرویی که امکان ورود به کشور را پیدا می کنند، منتشر کردند.
بر اساس گزارش اکوایران، این لیست شامل 23 برند خودروی سواری و سه برند خودروی تجاری است. دو برند خودروساز فرانسوی نیز در لیست خودروهای سواری دست دوم که امکان ورود به کشور را پیدا می کنند، قرار داشتند.

ورود محصولات دست دوم پژو-سیتروئن و رنو به بازار را می توان به نوعی عقب نشینی سیاست گذار خودرویی درباره بازگشت این دو برند خودروساز اروپایی به کشور قلمداد کرد.

بعد از خروج دو برند فرانسوی به واسطه تحریم ها، مدیران ارشد صمت موضع تندی نسبت به پژو-سیتروئن و رنو اتخاذ کرده و اعلام کردند چنانچه روزی تحریم های صنعت خودرو لغو شود این دو خودروساز فرانسوی جایی در بازار ایران نخواهند داشت. بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، اولین وزیر صمت نیز موضعی مشابه دولت دوازدهم درباره پژو-سیتروئن و رنو اتخاذ کردند. رضا فاطمی امین معتقد بود بعد از رفع تحریم ها دو خودروساز بزرگ کشور باید به دنبال شرکای جدید و جایگزین پژو-سیتروئن و رنو باشند. موضع دولت فعلی همچنین درباره واردات خودروی صفر کیلومتر این بود که محصولات 2023 پژو-سیتروئن و رنو جایی در بازار وارداتی ها ندارند.

البته موضع وزیر صمت جدید درباره ورود دو برند خودروساز فرانسوی در بازار ایران مشخص نیست. اما این احتمال وجود دارد با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد مجوز واردات محصولات دست دوم این دو برند خودروساز اروپایی را صادر کرده است شاید در مواضع دیگر نیز تجدید نظری صورت گرفته باشد. این به آن معناست که شرکت های واردکننده نیز می توانند محصولات صفر کیلومتر آنها را به بازار تزریق کنند. چنانچه تحریم های صنعت خودرو نیز برداشته شود بار دیگر ایران خودرو و سایپا می توانند با خودروسازان فرانسوی همکاری کنند.

تجربه حضور دو برند فرانسوی در بازار خودروی کشور نیز نشان می دهد که مشتریان از محصولات تولیدی آنها رضایت کامل داشته و همچنان متقاضیان برای خرید خودروهای صفر کیلومتر و دست دوم آنها در بازار صف می کشند. بنابراین چنانچه محصولات نو و دست دوم پژو-سیتروئن و رنو وارد بازار شوند، وارکنندگان با توجه به ذائقه مصرف کنندگان نگرانی بابت فروش خودروهای در اختیار خود نخواهند داشت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید