قیمت محصولات تنظیم بازاری شب عید اعلام شد

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار تهران از توزیع میوه‌های تنظیم بازاری با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار از تاریخ ۲۳ اسفند سال جاری خبر داد و گفت: براساس تصمیم تنظیم بازار ۴ هزار تن پرتقال و ۲ هزار تن سیب در استان تهران عرضه می‌شود.
قیمت محصولات تنظیم بازاری شب عید اعلام شد

به گزارش صنعت نویس، عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار تهران درباره وضعیت تنظیم بازار میوه شهر تهران در ایام پایانی سال جاری اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی برای شب عید و تنظیم بازار این محصول در سازمان میادین میوه و تره‌بار وجود دارد اما این وعده و قول را به مردم می‌دهیم که هیچگونه مشکلی برای تامین نیاز مردم به انواع میوه و کالاهای اساسی وجود ندارد.

وی افزود: 10 تا 11 هزار تن انواع میوه و تره‌بار آماده عرضه در ایام پایانی سالجاری است و این محصولات به وفور در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

عرضه 6 محصول پرمصرف میوه و تره‌بار با 20 درصد تخفیف از 25 اسفندماه

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با اشاره به پیش‌بینی جشنواره‌ای تخفیفات آخر سال در میادین میوه و تره‌بار گفت: از تاریخ 25 اسفندماه سالجاری جاری قیمت 6 محصول سیب زرد و قرمز، پرتقال تامسون و جنوب، پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرهنگی با 15 تا 20 درصد تخفیف نسبت به نرخ‌نامه میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.

وی همچنین درباره وضعیت کیفیت میوه‌هایی که در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود گفت: با توجه به اینکه نیاز مردم در ایام پایانی سال به میوه درجه یک است بخش عمده محصولات کشاورزی عرضه شده در میادین درجه یک خواهد بود و محصول بی‌کیفیت عرضه نخواهد شد؛ مردم می‌توانند محصول مورد نظر خود را از روی پالت‌های میادین میوه و تره‌بار به صورت دستچین خریداری کنند.

برای تنظیم بازار شب عید امسال میوه وارداتی نداریم

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار تهران با تاکید بر اینکه براساس اعلام تنظیم بازار برای شب عید امسال میوه وارداتی نخواهیم داشت، گفت: تمام نیاز مردم به خرید انواع میوه از محصولات داخلی تامین شده است که کیفیت مناسبی نیز دارد.

رحیمی اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار 4 هزار تن پرتقال در استان تهران عرضه می‌شود که سهم شهر تهران با توجه به کشش آن 500 تا 700 تن است، همچنین 2هزار تن سیب سفید و قرمز در ایام پایانی سال در استان تهران با قیمت تنظیم بازاری عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه قیمت مصوب سیب و پرتغال تنظیم بازار شب عید چقدر تعیین شده است، گفت: ستاد تنظیم بازار نرخ این محصولات را به ما اعلام نکرده است.

فعالیت 50 جایگاه ستاد تنظیم بازار در میادین میوه و تره‌بار

وی یادآور شد: برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در ایام پایانی سال جاری 50 جایگاه عرضه رایگان محصولات ستاد تنظیم بازاری در اختیار مسئولان قرار گرفته است تا آنها با عوامل خودشان در این مراکز توزیع داشته باشند.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار تهران درباره زمان آغاز توزیع میوه تنظیم بازاری شب عید گفت: ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است که از روز 23 اسفندماه سالجاری اقدام به عرضه محصولات تنظیم بازاری خواهد کرد.

بنابراین گزارش سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی پیش از این اعلام کرده بود که زمان آغاز میوه‌های شب عید از تاریخ 20 اسفندماه خواهد بود که از امروز آغاز نشده و با 3 روز تاخیر انجام خواهد شد.

رحیمی گفت: 60 جایگاه تک محصول نیز برای عرضه پرتقال، سیب و سایر محصولات در میادین میوه و تره‌بار در نظر گرفته شده است که محصولات خود را 15 تا 20 درصد زیر نرخنامه میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به ادامه توزیع تخم مرغ‌های تنظیم بازاری در میادین میوه و تره‌بار گفت: از دو ماه گذشته عرضه تخم مرغ تنظیم بازاری با قیمت هر شانه 12600 تومان شروع شده است که توزیع این محصول در ایام پایانی سال نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار تهران افزود: در صورتی که مردم هرگونه مشکلی درباره کیفیت این محصولات نظیر شکستگی داشته باشند می‌توانند همان موقع آن را به غرفه عرضه کننده عودت دهند.

رحیمی قیمت مرغ گرم در میادین میوه و تره بار را 7200 اعلام کرد و گفت: در ایام پایانی سال برای جلوگیری از افزازیش قیمت این محصول مرغ منجمد نیز توسط شرکت پشتیبانی اموردام در میادین میوه و تره‌بار توزیع خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت عرضه گوشت قرمز در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران گفت: گوشت قرمز عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار تنها به صورت تنظیم بازاری خواهد بود که نرخ هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی 33 هزار تومان، ران گوسفندی 43 هزار تومان، سردست 42 هزار تومان و کف‌دست با ماهیچه 42 هزار تومان است و همچنین هر کیلوگرم گوشت سردست گوساله پاک شده 39 هزار و 600 تومان و ران پاک شده گوساله 42 هزار تومان با قیمت مصوب تنظیم بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار تهران همچنین درباره عرضه برنج در میادین میوه و تره‌بار گفت: ما مراکزی را در اختیار شرکت بازرگانی دولتی قرار داده‌ایم تا برنج تنظیم بازاری را با نرخ مصوب خود به دست مصرف‌کنندگان برساند همچنین بهره‌برداران خود میادین میوه و تره‌بار نیز امکان توزیع این محصولات با نرخ مصوب را دارند.

رحیمی در ارتباط با ساعات کار میادین و بازارهای تره‌بار در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی گفت: ساعات کار میادین میوه و تره‌بار از 25 اسفند تا 28 اسفند از 8 صبح تا 21 شب خواهد بود تا مردم بتوانند در ساعات بیشتری از روز خرید خود را انجام دهند؛ ساعت کار میادین در تاریخ 29 اسفند نیز از 8 صبح تا 15:30 خواهد بود.

وی افزود: ساعات کار میادین در روزهای ابتدایی سال آینده نیز از تاریخ سوم تا پنجم فروردین در میادین (بدون فعالیت بازارهای محلی) از ساعت 8 صبح تا 13 خواهد بود و در فاصله زمانی ششم تا دوازدهم اسفندماه تمام بازارها و میادین میوه و تره‌بار از ساعت 8 صبح تا ساعت 13 برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار تهران گفت: در روز 13 فروردین ماه سال 97 نیز 18 جایگاه اقدام به عرضه محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم خواهند کرد.

رحیمی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سازمان میوه و تره‌بار شهر تهران در سال 97 برنامه توسعه بازارهای خود را دارد گفت: براین اساس در سال 97 در محله‌هایی که بازار عرضه میوه و تره‌بار شهرداری تهران وجود نداشته باشد اقدام به ایجاد این مراکز خواهیم کرد همچنین با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال ایجاد اپلیکیشن‌هایی برای عرضه محصولات در فضای مجازی هستیم تا میزان تردد افراد برای خرید محصولات به حداقل برسد.

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید