قیمت طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۵۴ دلار و ۳۶ سنت رسید.
قیمت طلا کاهش یافت

به گزارش صنعت نویس، در حالی که قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن موجب تقویت ارزش دلار شده، قیمت طلا امروز در نزدیکی پایین ترین رقم 3 هفته اخیر که در جلسه قبلی به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

 تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1254 دلار و 36 سنت رسید. قیمت فلز زر روز سه شنبه به 1251 دلار و 37 سنت رسید که پایین ترین رقم از 10 آوریل تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1255 دلار و 40 سنت رسید.

نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه به اتمام می رسد و تا حد زیادی انتظار می رود که نرخ بهره در این نشست دست نخورده باقی بماند، اما این نشست احتمالا بر افزایش نرخ بهره در ماه های آینده متمرکز بوده است.

ارزش دلار در برابر ین امروز پایین تر از بالاترین رقم 6 هفته اخیر بود، در حالی که شاخص دلار که طلا بر اساس آن قیمت گذاری می شود، با 0.1 درصد افزایش به 99.058 رسید.

جوردن الیسئو، اقتصاددان ارشد موسسه ای بی سی بولیون در استرالیا گفت: «نشست فدرال رزرو عامل مهم بعدی تاثیر گذار در بازار طلاست. احتمال زیادی وجود دارد که قیمت طلا فعلا در محدوده 1245 تا 1265 دلار باقی بماند، مگر اینکه بازارها سیگنال مثبت قابل توجهی از این نشست دریافت کنند.»

وی افزود: «تنش های بین المللی بر سر کره شمالی اندکی فروکش کرده است و به همین علت است که ما شاهد افت قیمت طلا بوده ایم.»

ارزش سهام در بورس های آسیایی روز چهارشنبه با فراز و نشیب همراه بود و پس از رشد اولیه به دلیل انتشار آمارهای مثبت اقتصادی، تعدیل شد.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «اگر فدرال رزرو مشابه موضعی را که دیگر بانک های مرکزی جهان در طی هفته گذشته گرفته اند بگیرد، ممکن است شاهد افزایش قیمت طلا در بازار باشیم.»

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید