قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز سه شنبه به دلیل کاهش عرضه نفت عربستان به مشتریان آسیایی با افزایش روبرو شد؛ در حالیکه نفت «شیل» آمریکا همچنان تهدید اوپک محسوب می شود.
قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش صنعت نویس قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز سه شنبه به دلیل اظهارات مقامات سعودی در مورد کاهش قابل توجه عرضه نفت در ماه آینده میلادی با افزایش قیمت روبرو شد.

مهر به نقل از رویترز، این در حالی است که افزایش تولید نفت «شیل» آمریکا به معنی آن است که در شرایط فعلی بازار جهانی انرژی با مازاد عرضه روبرو است.

در همین حال قیمت نفت دریای برنت با ۲۳ سنت روند صعودی معادل ۵ دهم درصد رشد به ۴۸ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید؛ ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱۹ سنت افزایش معادل ۴ دهم درصد رشد در برابر ۴۶ دلار و ۲۷ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

همچنین قرار است که عربستان در راستای بهبود بهای نفت تا پایان سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی تولید خود را تقریبا ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

مقامات سعودی اعلام کرده اند که صادرات خود را به کشورهای آسیایی در ماه آینده میلادی ۳۰۰ هزار بشکه در روز به معنی واقعی کلمه کاهش خواهند داد؛ این در حالی است که برخی از پالایشگاه های آسیایی اعلام کرده اند که هنوز به طور کامل از عربستان نفت دریافت می کنند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، قیمت جهانی نفت با اعلام کاهش عرضه نفت عربستان به آسیا و ایالات متحده بهبود پیدا کرده است.

آمار نشان می دهد که صادرات نفت اوپک در شش ماه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی به طور متوسط روزانه ۲۶ میلیون بشکه بوده؛ در حالیکه اوپکی ها قرار است میانگین صادرات خود را در نیمه نخست سال جاری میلادی در حدود ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز قرار دهند.

البته همچنان نفت «شیل» آمریکا بعنوان تهدیدی جدی برای بهبود قیمت جهانی نفت با کلید خوردن توافق کاهش تولید محسوب می شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید