فقط دو دهک سود کامل سهام عدالت می گیرند!

امروز با اتمام مهلت مشمولان سهام عدالت برای افزایش صورت حساب خود، سامانه سهام عدالت به مدت سه روز تعطیل شد. علاوه بر این مدت زیادی به واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ نمانده است، مشمولانی که ۶۰۰ هزار تومان سهام عدالت دارند حدودا ۷۲ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان، سودِ سال مالی ۱۳۹۵ دریافت خواهند کرد.
فقط دو دهک سود کامل سهام عدالت می گیرند!

به گزارش صنعت نویس، مشمولان سهام عدالت تا ۳۰ مهرماه سال ۱۳۹۶ مهلت داشتند صورت حساب سهام عدالت خود را حداکثر تا مبلغ یک میلیون تومان افزایش دهند. این مهلت سابقا تا پایان شهریورماه بود، اما با صلاحدید شورای عالی اصل ۴۴ تا پایان مهرماه تمدید شده بود.

پس از پایان مهلت مشمولان برای افزایش صورت حساب سهام خود از امروز این سامانه به مدت سه روز تعطیل شده است. بنابر آنچه که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده این تاریخ دیگر تمدید نمی‌شود و از امروز به بعد مشمولان سهام عدالت نمی‌توانند صورت حساب خود را افزایش دهند.

البته دو دهک پایین درآمدی که شامل کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌شود، شامل ۵۰ درصد تخفیف شده‌اند و در هر صورت نیازی نبود که صورت حساب خود را افزایش دهند به این افراد به مبلغ یک میلیون تومان سهام عدالت تخصیص داده شده است.

آن طور که مسوولان سازمان خصوصی سازی و وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کردند زمانی به واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ نمانده و در روزها و هفته‌های آتی سود سهام عدالت به حساب این مشمولان واریز خواهد شد.

گفته می‌شود مشمولانی که صورت حساب خود را تا پایان سال ۱۳۹۵ به میزان یک میلیون تومان افزایش داده‌اند حدودا ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بابت سال مالی ۱۳۹۵ سود دریافت خواهند کرد. همچنین مشمولانی که ارزش سهام عدالت‌شان کمتر از یک میلیون تومان است به تناسب ارزش سهام عدالت شان سود دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال کسانی که ۶۰۰ هزار تومان سهام عدالت داده‌اند حدودا ۷۲ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد که اگر از این دو عدد متوسط بگیریم سود این مشمولان حدودا ۸۱ هزار تومان خواهد شد.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید