ایساکو گزارش داد

عرضه قطعات تقلبی خودرو توسط دیجی کالا

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) اخیرا خبر از ارسال قطعات تقلبی با لوگو و هلوگرام این شرکت توسط یکی از سایت های بزرگ فروش اینترنتی کشور داد.
عرضه قطعات تقلبی خودرو توسط دیجی کالا

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، ایساکو در اطلاعیه ای اعلام کرده یکی از سایت های بزرگ فروش اینترنتی (د.ک)، اقدام به ارسال قطعات تقلبی خودرو می کند. در این گزارش، ایساکو به صورت سربسته نام این شرکت را فاش کرده و به نظر می رسد منظور آن، دیجی کالا باشد، چه آنکه نام آن را به صورت مخفف "د.ک" اعلام کرده است. ایساکو می گوید دیجی کالا برای فروش این قطعات از عباراتی مانند «این کالا توسط تولید کننده اصلی تولید نشده است» و یا "غیر اصلی" استفاده می کند. هرچند این حربه دیجی کالا ممکن است در مورد برخی کالاها چندان مهم نباشد و خطری را متوجه مشتریان نکند، اما در مورد قطعات خودرو به خصوص قطعات مرتبط با ایمنی آنها، داستان فرق دارد. وقتی این همه روی استفاده از قطعات اصل در خودروها و خطرات نصب قطعات تقلبی و غیر اصل تاکید می شود، اقدام دیجی کالا به عنوان یکی از بزرگترین سایت های فروش اینترنتی می تواند اثرات مثبت این تبلیغات و اطلاع رسانی ها را کاهش دهد. مسئله دیگر اینجاست که ایساکو می گوید "د.ک" (همان دیجی کالا) اقدام به عرضه قطعات تقلبی در بسته ‌بندی‌های مجعول به همراه برچسب مخصوص ایساکو (لیبل هولوگرام) کرده که پس از اعلام موضوع به اداره آگاهی و اخد دستور قضایی به همراه مقامات، محل دپوی این لوازم در خیابان هفده شهریور تهران شناسایی شده است. در پی این شناسایی، حجم قابل توجهی از قطعات تقلبی، تجهیزات و ادوات بسته‌بندی جعلی شامل نایلون منقوش به علائم، انواع و اقسام لیبل و هولوگرام جعلی، نوار چسب، قطعات تقلبی بسته‌بندی شده و ... مربوط به شرکت ایساکو و سایر شرکت‌های خودروسازی کشف و ضبط شده است.
باید منتظر ماند و دید آیا دیجی کالا پاسخی به این ماجرا و حواشی آن خواهد داشت و عرضه قطعات تقلبی را متوقف خواهد کرد یا به رویه فعلی ادامه می دهد؟

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید