خودرو جدید سایپا حاصل یک کار مشترک است

طراحی "رهام" با کمک شرکت چینی

سایپا هفته گذشته در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز از محصول جدید خود به نام "رهام" رونمایی کرد، خودرویی که به گفته مدیران این شرکت، پلت فرمی ایرانی (به نام SP100) دارد. این در شرایطی است که طراحی پلت فرم موردنظر با کمک یک شرکت چینی انجام شده است.
طراحی "رهام" با کمک شرکت چینی

به گزارش صنعت نویس، طراحی پلت فرم SP100 به سال 91 برمی گردد و در آن سال، مرکز تحقیقات سایپا کار روی طراحی یک پلت فرم داخلی را آغاز کرد. ازآنجاکه طراحی و ساخت پلت فرم نیاز به دانش فنی خاصی دارد، سایپایی ها تصمیم گرفتند با کمک از شرکت های خارجی، نسبت به طراحی پلت فرم موردنظر اقدام کنند. از همین رو، مدیران وقت سایپا به سراغ یکی از شرکت های فعال در حوزه طراحی و مهندسی خودرو در چین رفته و پس از انجام مذاکرات لازم، قراردادی برای طراحی پلت فرم میان دو طرف امضا شد.

این شرکت " TJI" نام دارد و با خودروسازان چینی همکاری می کند، به نحوی که برخی شرکت های خودروساز این کشور از جمله گریت وال، طراحی بخشی از محصولات خود را به آن سپرده اند. گفته می شود، در جریان طراحی پلت فرم SP100، یکی از مهندسان طراح سابق بنز که به استخدام شرکت چینی درآمده، نقش محوری داشته است. با این حال اما سایپایی ها از یک مشاور کره ای نیز برای طراحی پلت فرم SP100  بهره گرفته اند. بنابراین، پلت فرم SP100 عملا حاصل طراحی مشترک سایپا و شرکت چینی و مشاورانی از آلمان و کره جنوبی است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید