ضوابط جدید استفاده از کارت بازرگانی ابلاغ شد

 گمرک ایران در ابلاغیه ای به گمرکات اجرایی کشور ضوابط جدید استفاده از کارت بازرگانی و سقف واردات توسط این کارت ها را اعلام کرد.
ضوابط جدید استفاده از کارت بازرگانی ابلاغ شد

به گزارش صنعت نویس، براساس مصوبه هیات وزیران سقف ارزشی واردات برای اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده کارت بازرگانی، برای سال اول 500 هزار دلار و سال دوم 2 میلیون دلار است و واحدهای تولیدی دارای مجوز صنعتی، از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا عناوین مشابه آن از سایر وزارتخانه ها، سازمان ها و همچنین اتحادیه ها و تشکل های قانونی تنها برای تامین نیاز تولیدی خود از این قانون مستثنی هستند. 
همچنین دارندگان کارت بازرگانی برای سال سوم و پس از آن در صورت مثبت بودن ارزیابی عملکرد آنها بدون رعایت محدودیت سقف ارزش مجاز به واردات هستند. 
اشخاص حقوقی بازرگانی معتبر و سایر موارد استثنا رعایت سقف ارزش تنها در صورت تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت یا به پیشنهاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران و تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت الزامی نیست. 

 

آغاز پایش کارت‌های بازرگانی
مسعود خوانساری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در واکنش به اتفاقات روزهای گذشته و به منظور شفاف سازی هرچه بیشتر و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و تقلب از هفته گذشته، فرایند پایش کارت های بازرگانی آغاز شده است.
وی افزود: تمام افرادی که دارای کارت بازرگانی بوده ولی آدرس یا شماره تلفن و سایر مدارک با واقعیت تطبیق نداشته باشد، به فوریت مسدود خواهد شد. رییس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: در صورت مشاهده هر تخلفی، افراد متخلف به مراجع ذی ربط معرفی خواهند شد.
خوانساری همچنین نوشت: از بانک مرکزی درخواست داریم که تمامی گشایش هایی که از ابتدای سال صورت پذیرفته اعلام کند تا برابر مصوبه دولت مبنی بر محدودیت در سقف کارت های یک ساله و دوساله اقدام مقتضی صورت پذیرد.

 

منبع:ایرنا

افزودن نظر جدید