درخواست نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران از مسئولان

ضرورت قیمت گذاری فوری گوشی‌های موبایل

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری و تلفن همراه با اشاره به آغاز ترخیص گوشی‌های موبایل از گمرک، گفت: برای تنظیم بازار بهتر است مسئولین هرچه سریع‌تر موبایل‌ها را قیمت‌گذاری کنند تا گوشی‌ها توزیع و کمبود موجود در بازار برطرف شود.
ضرورت قیمت گذاری فوری گوشی‌های موبایل

به گزارش صنعت نویس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی (21 شهریور ماه) از رفع موانع قانونی برای ترخیص 600 هزار گوشی انبارشده در گمرک خبر داد و در صفحه توییتر خود نوشت: در جلسه هیات دولت دستورالعمل نحوه ترخیص کالاهای واردشده بدون ارز تخصیصی از گمرک به تصویب رسید. بنابراین موانع قانونی ترخیص ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه موجود در گمرک رفع شد.

در همین رابطه، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری و تلفن همراه گفت: یک دسته از گوشی‌های تلفن همراه توقیف شده است اما آن بخش از گوشی‌ها که در انبارهای گمرک مانده بود، یا ترخیص شده و یا در حال ترخیص است. با این حال برای تنظیم بازار ترخیص این کالاها کافی نیست.

ابراهیم درستی تصریح کرد: ما از مسوولین درخواست داریم که سریع‌تر گوشی‌ها را قیمت‌گذاری کنند. اکنون باید قیمت گوشی‌ها مشخص شود تا در بازار به فروش برسند و کمبود موجود در بازار از میان برود.

وی تاکید کرد: بازار موبایل با کمبود کالا مواجه است و گوشی‌های ترخیص‌شده می‌بایست میان فروشندگان توزیع شود تا بازار تعدیل شود.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری و تلفن همراه با اشاره به اینکه ثبت سفارش‌های جدید آزاد شده و از هفته آینده شروع می‌شود، گفت: دررابطه با گوشی‌هایی که توقیف شده خواهش ما این است که سریع‌تر به آن‌ها رسیدگی شود. به هر حال گوشی‌ها جرمی مرتکب نشده‌اند و توقیف طولانی‌مدت آن‌ها صلاح نیست.

درستی برخی از تخلفات موجود در بازار موبایل را جزئی عنوان کرد و گفت: درخواست ما این است که هرچه سریع‌تر به تخلفات جزئی افراد رسیدگی شود و ناآرامی‌ها برطرف شود. البته درخصوص کسانی که تخلفات سنگین داشته‌اند لازم است برخورد جدی صورت بگیرد اما برخی تخلفات در این حوزه واقعا اندک بوده است.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه بازنگری درخصوص گوشی‌های موبایل قدری زمانبر شد، اظهار کرد: به هر حال اکنون این موضوع خاتمه یافته و ترخیص موبایل‌ها آغاز شده است. امیدوار هستیم به انجام سایر اقدامات سرعت بیشتری بخشیده شود تا بازار موبایل از شرایط فعلی بیرون بیاید.

 

منبع:ایلنا

افزودن نظر جدید