ترکش های نوسان نرخ ارز به بازار خودرو

شوک وحشتناک قیمتی در بازار خودرو

پس از اتفاقات چند وقت اخیر در حوزه همکاری‌های خودرویی ایران از سویی و نوسان نرخ ارز از سویی دیگر بازار خودرو شاهد قیمت‌های عجیبی است.
شوک وحشتناک قیمتی در بازار خودرو

به گزارش صنعت نویس، قیمت خودروی رنو استپ وی (صفر) که تا اواخر سال گذشته با قیمت حداکثر ۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شد امروز(۲۱ خرداد ماه) در سایت‌های معامله خودرو با قیمت ۹۵ میلیون تومان عرضه شده است.

خودروی پژو ۲۰۰۸ که رنج قیمتی آن پس از ورود اولین سری‌ خودروهای از قبل ثبت نام شده نهایتا به ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسید پس از طی کردن یک روند صعودی قیمتی در چند وقت اخیر امروز (۲۱ خرداد ماه) در سایت‌های معامله خودرو ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

خودروهای وارداتی هم روند شتاب قیمتی قابل توجهی داشته‌اند. میتسوبیشی میراژ که شاید از ارزان‌ترین خودروهای خارجی در بازار باشد تا پیش از این حداکثر قیمتی که تجربه کرده بود، حدود ۸۰ تا ۸۵ میلیون تومان بود که امروز در سایت‌های معامله خودرو با قیمت ۱۰۶ میلیون تومان عرضه شده است.

هیوندای آی ۲۰ (صفر)که تا پیش از این تقریبا از ارزان‌ترین خودروهای خارجی محسوب می‌شد امروز در سایت‌های معامله خودرو با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان عرضه شده است. این خودرو تا اواخر سال گذشته نهایتا با قیمت ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان عرضه می‌شد.

کیا سراتو که تا پایان سال گذشته صفر آن به حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسید امروز (۲۱ خرداد ماه) در سایت‌های معامله خودرو ۱۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

مزدا ۳ نیز خودروی خارجی دیگری است که تغییر قیمت آن قابل توجه به نظر می‌رسد. خودروی صفر مزدا ۳ هرچند تا پایان سال گذشته نهایتا قیمت ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان را تجربه کرده بود اما امروز در سایت‌های معامله خودرو ۲۵۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

 

893392_860.jpg

منبع: تجارت نیوز

افزودن نظر جدید