وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی:

"شهرک پوشاک" احداث می‌شود

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد شهرک پوشاک و ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت صادرات پوشاک گفت: ظرفیت ایجاد اشتغال در صنعت پوشاک تا ۱.۵ میلیون نفر است.

صنعت نویس: علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست توسعه کسب و کار و اشتغال صنعت پوشاک  با بیان اینکه شهرک تولید پوشاک ایجاد می‌شود گفت:دسته بندی خدمات اشتغال زا یکی از مصوبات شورای عالی اشتغال است که در حال حاضر حدود 550 هزار نفر شاغل در صنعت پوشاک داریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد اشتغال در صنعت پوشاک تا 1.5 میلیون نفر است گفت:باید بنگاه‌های فعال در صنعت پوشاک را بزرگ کنیم. وجود بنگاه‌های کوچک در صنعت پوشاک یکی از آسیب‌های بزرگ است.

ربیعی  با بیان اینکه در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) قصد ایجاد شهرک پوشاک را داریم گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای با همکاری دانشگاه امیرکبیر، انجمن صنفی صنعت پوشاک و سازمان‌های بین‌المللی، سیاستگذاری‌های لازم در جهت آموزش نیروی انسانی در صنعت پوشاک را در برنامه داریم.

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت صادرات گفت: در همین راستا، یک انیستیتو آموزش کارگاهی و طراحی در صنعت پوشاک طی ماه آینده در مشهد رونمایی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسهیل نظام مالی صنعت پوشاک  ازجمله برنامه های وزارت کار است.  در مجموع باید بتوانیم سهم ایران را در بازار منطقه افزایش دهیم و طی ده سال آینده، جایگاه خود را از این بازار بازپس بگیریم؛ برخلاف تصورات طبق مطالعات انجام‌شده، دو درصد صادرات کشور در حوزه پوشاک مربوط به کت و شلوار و لباس‌های رسمی است، در مقابل بیش از 90 درصد صادرات صنعت پوشاک در بخش لباس‌های غیررسمی است. یکی دیگر از برنامه های وزارت کار توسعه صنعت اشتغال در بخش های زنبور عسل، فناوری اطلاعات است.

تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید