با خروج PSA از ایران

سیتروئن از سایپا جدا می شود

با اعلام رسمی پژوسیتروئن، این گروه خودروسازی قصد دارد از ایران خارج شود و این در حالی است که سرنوشت روشنی برای سایت سایپای کاشان نیز به دلیل فروش نصف سهام آن به سیتروئن، قابل تصور نیست و سایپا مجبور است قید شریک فرانسوی خود را بزند.
سیتروئن از سایپا جدا می شود

به گزارش صنعت نویس، سیتروئن پس از توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام، اقدام به خرید 50 درصد از سایت کاشان سایپا کرد و قرار شد چند محصول جدید را در آن به تولید برساند. این شرکت حتی چندی پیش حدود دو هزار دستگاه سیتروئن C3 را نیز پیش فروش و اعلام کرد که طی تابستان امسال، روند تحویل آنها را به ثبت نام کنندگان آغاز خواهد کرد.

این در شرایطی است که سیتروئن نیز به تبعیت از گروه PSA (پژوسیتروئن) و هم راستا با خروج آمریکا از برجام، قصد خروج از ایران را دارد. اگرچه گمان می رفت سیتروئن به دلیل سرمایه گذاری مستقیم در سایت سایپای کاشان، به سیاست های آمریکا پشت کرده و در ایران بماند، اما طبق آنچه از بیانیه رسمی PSA بر می آید، این شرکت نیز مانند پژو از ایران خواهد رفت. البته سایپایی ها معتقدند پای سیتروئن در ایران گیر است و این شرکت از سرمایه اش دل نخواهد کند،با این حال تهدیدهای شدید آمریکایی ها مبنی بر مختل کردن حضور پژوسیتروئن در بازارهای جهانی و پدید آوردن محدودیت های سخت بانکی برای این گروه خودروسازی، خودروساز فرانسوی را در موقعیت خروج قرار داده است.

با توجه به شرایط فعلی، به نظر می رسد سایپا باید قید مشارکت با سیتروئن را بزند، چه آنکه بسیار بعید است خودروساز فرانسوی در برابر فشارهای دولت آمریکا تاب آورده و در ایران بماند، حتی اگر مجبور شود از سرمایه گذاری اش در سایت کاشان بگذرد.  

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید