سقف "پیش فروش" خودروسازان مشخص شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت که مقرر شده ایران خودرو تا سقف ۲۰۰ هزار و سایپا تا سقف ۱۰۰ هزار پیش فروش خودرو داشته باشد.
سقف "پیش فروش" خودروسازان مشخص شد

به گزارش صنعت نویس، ناصر سراج در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره احتمال احتکار خودروها از سوی شرکت‌های خودروسازی اظهار کرد: درحال بررسی این موضوع هستیم و هنوز نتیجه قطعی نگرفتیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت که این سازمان احتکار خودروها اعم از داخلی و خارجی را بررسی می‌کند.

سراج در پاسخ به این سؤال که در جایی گفته بود با بازرسی او از ایران خودرو، قیمت خودروهای داخلی 40 تا 50 میلیون تومان کاهش یافت، افزود: این امر برای همه خودروها اتفاق نیفتاد بلکه قیمت برخی خودروها مانند سوزوکی به صورت قابل قبولی کاهش داشت. البته پس از اعلام ممنوعیت واردات خودروهای خارجی از سوی مقامات صنعت، معدن و تجارت، قیمت خودروهای خارجی یک مقدار افزایش یافت اما در مجموع قیمت خودرو خوب پایین آمد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اگر حرص و ولع کم شود کمبود خودرو نخواهیم داشت زیرا به اندازه کافی خودرو در داخل کشور تولید می‌شود و حتی تولید چند برابر نیاز موجود است.

او گفت که پس از بازدید از شرکت‌های خودروسازی، مقرر شد ایران خودرو تا سقف 200 هزار و سایپا تا سقف 100 هزار خودرو را پیش فروش کند.

سراج خواستار کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو شد و گفت: اگر دست دلالان را کوتاه کنیم مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
 

 

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید