رویکرد مجلسی‌ها در قبال رفع توقف ثبت سفارش خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی در مجلس در پی در دستور قرار دادن طرح رفع توقف ثبت سفارش خودرو هستند اما بعید می‌دانم قاطبه نمایندگان مجلس با آن موافقت کنند.
رویکرد مجلسی‌ها در قبال رفع توقف ثبت سفارش خودرو

به گزارش صنعت نویس، رمضانعلی سبحانی‌فر  گفت: طرح رفع توقف ثبت سفارش خودرو چندی قبل توسط برخی نمایندگان مجلس تهیه شد حتی برای بررسی به کمیسیون صنایع و معادن هم آورده شد اما در کمیسیون رد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: البته طراحان طرح همچنان در پی باز کردن روزنه‌ای برای در دستور صحن علنی قرار دادن این طرح هستند اما بعید می‌دانم صحن علنی هم با این طرح موافق باشد چون کشور در جنگ اقتصادی است و فرماندهان جنگ اقتصادی اجازه نخواهند داد میلیونها دلار یا یورو از کشور خارج شود و این بدون در نظر گرفتن آثار منفی خروج ارز از کشور بر تولید و صنعت به ویژه صنعت خودروسازی با هزاران فرصت شغلی است.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر موافقت مقامات ارشد اجرایی کشور با ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک، گفت: هرگونه تصمیم گیری برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک با شورای هماهنگی اقتصادی سران قواست. اگر این شورا نسبت به ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک که پول خرید آنها به طرف‌های خارجی پرداخت شده به جمع‌بندی برسد این کالاها از گمرک ترخیص می‌شود به بیان دیگر شرایط سخت فعلی کشور امکان تصمیم‌گیری مقامات اجرایی به تنهایی درباره کالاها و خودروهای دپو شده در گمرک را سلب کرده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا شرایطی خاصی را به لحاظ دسترسی به منابع ارزی برای کشور به وجود آورده به همین دلیل مقامات اقتصادی کشور تصمیم به توقف ثبت سفارش کالاهای غیرضرور که یکی از آنها خودروست، گرفتند. با عبور از این شرایط روال واردات خودرو و سایر کالاها به روال قبل بازخواهد گذشت و طبق قانون هیچ محدودیتی برای واردات هیچ کالایی به ویژه خودرو وجود نخواهد داشت. وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق نظام تعرفه‌گذاری بازار را مدیریت می‌کند.

 

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید