رونمایی از پوستر نمایشگاه خودرو مشهد

خودروسازان داخلی امسال در حالی به هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات مشهد می روند که به نظر می رسد سایت نمایشگاهی مشهد تحولات عمده ای را به خود دیده است.
رونمایی از پوستر نمایشگاه خودرو مشهد

به گزارش صنعت نویس،هرچند در این میان صنعت خودرو ایران حال روز خوشی ندارد و مهمتر از همه با ممنوعیت واردات خودرو حضور نمایندگان خودروسازان خارجی در این دوره از نمایشگاه کمرنگ شده است. اما این موضوع در تلاش برگزارکنندگان این دوره از نمایشگاه خودرو مشهد بی تاثیر بوده و آنها تمام توان خود را برای برگزاری بزرگترین رویداد نمایشگاهی خودرو کشور پس از نمایشگاه تهران، به کار گرفتند. شمارش معکوس تا برگزاری نمایشگاه هجدهم در مشهد نقطه قوت این اتفاق برگزاری هر دو رویداد نمایشگاهی بزرگ کشور (تهران و مشهد) توسط یک مجری است و همین امر موجب شده تا تمام ظرفیت دهای موجود برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد به کار گرفته شود.به گونه ای که تاکنون بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ مرداد ماه جاری اعلام آمادگی کرده اند. در همین حال علیرضا هوشنگ نژاد، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد از تکمیل ظرفیت تمام سالن‌های این نمایشگاه و همچنین فضای باز برای نمایش محصولات خودروسازان خبر داد و افزود: این دوره از نمایشگاه فضایی بالغ بر 40 هزار متر مربع را شامل می شود و طی آن هزار غرفه و بالغ بر 150 شرکت داخلی و خارجی محصولات خود را در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار خواهند داد.

وی از ایجاد زمینه های لازم برای بازدید هیئت‌های خارجی از عراق، افغانستان و سوریه در راستای کمک به توسعه بازارهای صادراتی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور خبر داد و افزود: شرکت‌های خودروسازی، تولیدکنندگان لوازم یدکی، ارائه دهندگان نرم افزارهای مرتبط، سازندگان کامیون، تریلی، اتوبوس و موتورسیکلت از جمله شرکت کنندگان در این دوره از نمایشگاه به شمار می روند که بر این اساس تعداد شرکت کنندگان هجدهمین دوره نمایشگاه خودرو مشهد نسبت به سال گذشته 15 درصد و فضای این نمایشگاه نیز نسبت به سال 96، 10 درصد افزایش داشته است. مدیر شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد از این سایت نمایشگاهی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های نمایشگاهی کشور نام برد و افزود: این مجموعه بیش از 25 سال سابقه دارد و همه سال نمایشگاه‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود و از آن جا که این سایت در یکی از بهترین نقاط مشهد واقع شده و دسترسی مناسبی دارد، شرایط مناسبی را برای برگزاری مهمترین رویدادهای نمایشگاه در شهر مشهد به وجود آورده است.

هوشنگ نژاد با اشاره به موقعیت استراتژیک مشهد در میان دیگر شهرهای بزرگ ایران گفت: در طول سال بیش از 25 میلیون زائر به شهر مشهد سفر می کنند و این شهر بیشترین ظرفیت هتلی کشور را در اختیار دارد و ظرفیت حمل و نقل هوایی و ریلی آن از دیگر شهرها بیشتر بوده و در این شرایط حدود 60 تا 65 درصد شرکت کنندگان در نمایشگاه خودرو مشهد از استان‌های دیگر هستند.

وی با بیان اینکه مشهد ظرفیت بالایی در تولید قطعات خودرو دارد و بعضی خودروسازان بزرگ کشور مثل ایران خودرو نیز در این شهر پایگاه تولید دارند، افزود: قیمت بلیت ورودی به نمایشگاه خودرو مشهد 2500 تومان تعیین شده و ظرفیت پارکینگ این نمایشگاه نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش یافته و به خودروهای داخل پارکینگ به صورت الکترونیکی و با زمان کمتر سرویس داده می‌شود. در همین حال مریم ثابت، مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس به عنوان مجری این دوره نمایشگاه خودرو مشهد اعلام کرد: هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات مشهد از 16 تا 19 مرداد ماه 97 برپا خواهد شد و ساعت برگزاری آن به دلیل گرمای هوا، از 17 تا 23 در نظر گرفته شده است.

ثابت تصریح کرد: نمایشگاه امسال با استانداردهای نمایشگاه خودرو تهران و بهتر از همیشه برگزار خواهد شد و تاکنون حضور خودروسازانی همچون گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا، گروه بهمن، خودروسازی کارمانیا، سیف خودرو، هایما، چانگان در این نمایشگاه قطعی شده است. شمارش معکوس تا برگزاری نمایشگاه هجدهم در مشهد وی از حضور 100 شرکت داخلی و 50 شرکت خارجی در این نمایشگاه در مساحت 40 هزار متر مربعی خبر داد و گفت: برای کشف بازارهای جدید از هیئت‌های خارجی همچون افغانستان، سوریه و عراق نیز دعوت به عمل آمده ضمن آن که از ابتدای شروع به کار نمایشگاه، سمینار، کارگاه های آموزشی و همچنین چند همایش تخصصی در بورس و نحوه حضور شرکت کنندگان در بورس، پنل های تخصصی در حوزه صنعت قطعه و برنامه های جانبی دیگری پیش بینی شده است. مدیرعامل شرکت هرمس همچنین از نمایش خودروهای کلاسیک ، تست درایو و حرکات نمایشی خودروها در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد خبر داد و افزود: در این نمایشگاه میتینگ روم و ستاد خبری پیش بینی شده و با توجه به برگزاری در شب، تمهیدات ویژه‌ای برای رفت و آمد علاقمندان به این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

منبع:خودرونویس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید