ششمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود

روبات‌ها در دانشگاه امیرکبیر گردهم می‌آیند!

دانش و فناوری رباتیک به عنوان یکی از پیشران‌های موثر آینده بشری، همواره مورد توجه جامعه دانشگاهی و محققین علمی کشور بوده است. با هدف ایفای نقش موثر در پیشبرد این مهم، دانشگاه صنعتی امیرکبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر AUTCup را با رویکردی متفاوت و در قالب رشته مسابقات مختلف طراحی و همه ساله برگزار می‌کند. در همین خصوص، سروش صادق‌نژاد، رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برگزاری «ششمین مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر» در فاصله زمانی 10 تا 15 آذرماه امسال خبر داد.
روبات‌ها در دانشگاه امیرکبیر گردهم می‌آیند!

صنعت نویس: سروش صادق‌نژاد خاطرنشان کرد: «ثبت نام قطعی تیم‌ها در پنج لیگ دانشجویی و سه لیگ دانش آموزی در فاصله زمانی 10 آبان‌ماه تا 1 آذرماه انجام خواهد شد. مسابقات دانشجویی در پنج لیگ ربات‌های انسان نما، ربات‌های مین‌یاب، ربات‌های کار، ربات‌های ریز‌پرنده و ربات‌های مسیریاب پیشرفته برگزار می‌شود. همچنین برای اولین بار در نظر داریم تا در لیگ ربات‌های انسان نما، یک المپیک ترتیب دهیم و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ربات‌های انسان‌نما در جشنواره رباتیک امسال در مسابقات فوتبال، بسکتبال، تیراندازی، وزنه برداری، راگبی، ژیمناستیک، تکواندو و برخی مواد دو میدانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. سال گذشته با همکاری انجمن رباتیک افغانستان، مسابقات رباتیک دانشجویان غیرایرانی در حاشیه جشنواره ما برگزار شد که امسال بنا به درخواست دانشجویان غیرایرانی، رقابت‌های آنها در جشنواره اصلی تجمیع شده و در لیگ ربات‌های مسیریاب پیشرفته برگزار خواهد شد.»

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: «در بخش دانش‌آموزی نیز سه لیگ شامل ربات‌های انسان‌نما، ربات‌های ترابری و ربات‌های مسیریاب پیش‌بینی شده است که لیگ مقدماتی ربات‌های مسیریاب مختص تیم‌های غیرایرانی خواهد بود.» صادق‌نژاد برگزاری نمایشگاهی از آخرین دستاوردها و نوآوری‌های حوزه رباتیک و هوش مصنوعی با حضور نمایندگان بخش‌های دانشگاهی، پژوهشگاهی و شرکت‌های خصوصی را از جمله برنامه‌های جانبی ششمین جشنواره بین المللی رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر برشمرد.

شایان ذکر است که تیم‌ها از ۲۰ شهریورماه تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند مدارک فنی مرتبط با فعالیت‌های خود در این مسابقات را از طریق سایت جشنواره ششم به نشانی autcup.aut.ac.ir ارسال کنند. همچنین شماره تلفن‌ 64542779-021 برای کسب اطلاعات بیشتر در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دارد.

فارس

افزودن نظر جدید