پیغام خطا

  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.

روایت مدیرعامل ایدرو از آشفتگی صنعت خودرو

منصور معظمي در نخستين نشست شوراي راهبري برنامه ملي آينده نگاري علم و فناوري در صنعت خودرو كه توسط معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري برگزار شد اظهار داشت: آشفتگي در صنعت خودرو موج مي زند و خودروساز و قطعه ساز و مشتري هر يك با مشكلاتي مواجه هستند.

رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران افزود: وزارت صنعت ٢٩ مجوز خودروسازي صادر كرده است و اين در حالي است كه آيا ما بايد در كشور ٢٩ خودروساز داشته باشيم درحالي كه دنيا به سمت ادغام خودروسازان پيش مي رود.

وي افزود: از يك سو خودروسازان حال و روز خوبي ندارند و ازسوي ديگر قطعه سازان تحمل اين مقدار سنگين طلب از خودروسازان را ندارند.

دكتر معظمي اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده توسط سازمان بازرسي و كيفيت استاندارد ايران ، كيفيت خودروها بهتر شده ولي در مقايسه با استاندارد جهاني هنوز عقب هستيم.

وي گفت: نتيجه مطالعات انجام شده اين است كه در صنعت خودروسازي كشور بايد به سمت جوينت شدن و مشاركت حركت كنيم و بر همين اساس ٦ قرارداد منعقد شد چنانچه قرارداد رنو فراتر از بقيه بود و اين خودروساز خارجي با هدف توليد مستقيم به كشور ما آمده است.

رييس سازمان گسترش و نوسازي افزود: هم اكنون روزانه حدود ٦ هزار دستگاه خودرو در كشور توليد و روانه بازار ميشود در حالي كه در ٤ سال گذشته تنها ٩٠٠ هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده است و نسبت خودروهايي كه خارج مي شوند با خودروهاي توليدي بسيار فاصله دارد.

وي افزود: صنعت خودرو جهان دچار تحول جدي شده و ما نبايد از اين قافله عقب بمانيم و مهم اين است كه اول بايد تغيير دهنيت به وجود بياوريم و نكته دوم روش اجرايي شدن آن است که در اين راه بايد مرحله به مرحله پيش برويم و نقشه راه براي آن تعيين كنيم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید