رقیب تلگرام به بن بست خورد!

مدیر پیام‌رسان سروش با انتقاد از عملکرد دولت در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به وام‌های ۵ میلیارد تومانی اشاره و تاثیر اینگونه وام‌ها در توسعه سرویس‌ها را تقریبا هیچ ارزیابی کرد.
رقیب تلگرام به بن بست خورد!

به گزارش صنعت نویس، پیام‌رسان سروش که خود را پیام‌رسانی با بیش از ۱۰ میلیون کاربر معرفی می‌کند همچنان توقع حمایت‌های دولتی دارد. سید میثم سیدصالحی مدیر این پیام‌رسان داخلی همچنان بر این باور است که برای گسترش فعالیت‌های پیام‌رسان‌های داخلی، دولت باید وام‌های ۵۰ تا ۱۰۰ میلیاردی در اختیار این سرویس‌ها قرار دهد.

سید صالحی معتقد است امکانات پیام‌رسانی مانند تلگرام امکاناتی ساده ویک سویه است که نیاز کاربر ایرانی را تامین نمی‌کند. او در این گفت‌وگو اعلام کرد: «پیام‌رسان‌هایی مانند سروش می‌توانند امکاناتی فراتر از آنچه نمونه‌های خارجی در اختیار کاربران قرار می‌دهند پیش روی آنها بگذارند.»

مدیر پیام‌رسان سروش با انتقاد از عملکرد دولت در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به وام‌های ۵ میلیارد تومانی اشاره و تاثیر اینگونه وام‌ها در توسعه سرویس‌ها را تقریبا هیچ ارزیابی کرد. صالحی نیازهای مالی تامین شده از سوی تلگرام را رقمی معادل چند صد میلیون دلار اعلام کرد و گفت برای رسیدن به سرعت توسعه مشابه تلگرام نیاز به منابع مالی نقد وجود دارد.

صالحی در ادامه به یکی از پیشنهادهای قدیمی خود اشاره کرد و افزود: «یکی از پیشنهاداتی که به طور جدی داشتیم و هنوز هم بر سر آن اصرار داریم، اعطای وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی به پیام‌رسانهایی با بیش از پنج میلیون کاربر است تا به این طریق بتوانند توسعه زیرساخت‌هایشان را سرعت بخشند؛ اما تاکنون با این پیشنهاد موافقت نشده است.»

 

واکنش به درخواست وام ۱۰۰ میلیاردی

علیرضا رحیمی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نسبت به درخواست سید صالحی مدیر پیام‌رسان سروش واکنش نشان داد و گفت: «شبکه‌های داخلی به اصطلاح رقیب تلگرام، اشتهای صد میلیاردی و کمک دولتی پیدا کرده‌اند.» در همین راستا رحیمی اشاره کرد که مسدودسازی تلگرام، به جای ساماندهی، آشفتگی شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به عملکردپیام‌رسان‌های داخلی خواستار حذف شبکه‌هایی که توان فکری خلق ثروت ندارند از گردونه رقابت شد. این نماینده مجلس گفت برخی از آنها توان مالی اداره یک شبکه را نیز ندارند.

همزمان با این اظهارات علیرضا رحیمی، محمود صادقی دیگر نماینده مجلس نیز از فشارهایی گفت که بر نمایندکان برای ترک تلگرام وارد می‌شود. صادقی در حساب توییتر خود نوشت: «به‌رغم ناکامی پیام‌رسان‌های رانتی در جذب مخاطب، نمایندگان مجلس برای قطع فعالیت در تلگرام و کوچ به پیام‌رسان‌های داخلی تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ نمایندگان نگرانند در این پیام‌رسان های کم مخاطب چگونه می‌توانند با مردم و موکلان خود ارتباط برقرار کنند.»

اشاره این نماینده به درخواست کمک‌های مالی و غیر مادی است که صاحبان پیام‌رسان‌های داخلی از متولیان قانونی دارند. این در حالی است که در سطح کلان و بین‌الملل، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های معتبر با تکیه بر دانش و ایده‌های خلاقانه به دنبال جذب مخاطب حرکت می‌کنند. اما پیام‌رسانی مانند سروش از امکاناتی چون تبلیغات بی حد در رسانه‌های بزرگی چون رسانه ملی برخوردارند.

 

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید