رشد تولید چای نسبت به سال 95

رئیس سازمان چای شمال کشور گفت: میزان برداشت چای در سال جاری تاکنون نسبت به سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای شمال کشور با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده، خاطر نشان کرد: تا به امروز 45 هزار تن برگ سبز چای به ارزش یک هزار و 50 میلیارد ریال ( 105 میلیارد تومان) از چایکاران خریداری شده است که نسب به مدت مشابه سال گذشته (1395) 9 درصد رشد دارد.

وی افزود: از این میزان برگ سبز چای خریداری شده نزدیک 80 درصد برگ درجه یک و 20 درصد برگ درجه دو بوده است.

روزبهان تصریح کرد: با استحصال این میزان برگ سبز چای تاکنون بیش از 10 هزارتن چای خشک فرآوری و عرضه شده است.

وی پرداخت 580 میلیارد ریال( 58 میلیارد تومان) معادل 55 درصد از مطالبات چایکاران را در این مدت زمان بی سابقه عنوان کرد.

رئیس سازمان چای شمال کشور تاکید کرد: براساس مصوبه دولت 60 درصد پول چایکاران را دولت از محل یارانه برگ سبز پرداخت و 40 درصد از سهم کارخانجات تامین می شود.

روزبهان افزود: براساس مصوبه دولت امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 26 هزار و 242 ریال و برگ درجه دو 14 هزار و 695 ریال تعیین شده است.

رئیس سازمان چای شمال کشور گفت: پارسال در مجموع 139 هزارتن برگ سبز چای به ارزش 2 هزار و 340 میلیارد ریال (234 میلیارد تومان) از چایکاران خریداری شده که در مقایسه با سال 1394 از لحاظ وزنی 60 درصد و از لحاظ ارزشی 73 درصد رشد داشته است.

وی افزود: اکنون برداشت برگ سبز چای در سه چین بهاره، تابستانه و زمستانه از اواسط اردیبهشت ماه امسال آغاز و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

روزبهان در پایان عنوان کرد: به طور معمول 40 درصد برداشت برگ سبز چای در اردیبهشت ماه و مابقی در پنج ماه باقیمانده سال زراعی یعنی تا اواخر مهرماه انجام می شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید