راه اندازی نیروگاه chp در پرند

در نشست مشترک نماینده یک شرکت آلمانی در حوزه انتقال و توزیع برق با مدیران ارشد شرکت توزیع برق استان تهران،راهکارهای همکاری در حوزه شبکه‌های هوشمند و باتری های ذخیره ساز مورد بررسی قرار گرفت.
راه اندازی نیروگاه chp در پرند

صنعت نویس: به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان تهران، سید علی بربند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اعلام این مطلب گفت: در راستای توسعه بهره وری شبکه های توزیع و مدیریت بار امکان این همکاری برای انتقال تکنولوژی و هوشمند سازی شبکه وجود دارد.
وی افزود: با توجه به امکان ارتقای ضریب بار در شبکه های برق استفاده از ذخیره ساز ها و تقویت توان داخلی ساخت این ادوات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گفته وی، در صورت انتقال تکنولوژی و دانش این تجهیزات می توان از توان تولید کنندگان داخلی جهت ساخت این تجهیزات استفاده بهینه کرد.
بربند همچنین از احداث و راه اندازی نیروگاه chp  در پرند گفت:این نیروگاه 13 مگاواتی از نوع دیزل chp است که علاوه بر تولید برق ،حرارت نیز تولید می کند که در منطقه شهرک صنعتی پرند احداث و راه اندازی شده است.
وی در مورد خصوصیات مهم این نیروگاه ها گفت: از ویژگی های این نوع نیروگاه ها نزدیک بودن محل تولید به محل مصرف است که تلفات کمتری دارد و کل هزینه سرمایه گذاری نیز توسط بخش خصوصی انجام می شودو وزارت نیرو نیز به صورت تضمینی برق تولیدی را خریداری کرده و روی شبکه تحویل گرفته و به صنایع تحویل می دهد.
به گفته وی، همچنین این واحدهای chp می توانند به واحدهای هم جوار برای گرمایش حرارت بفروشند که باعث بالا رفتن راندمان سوخت می شود و از لحاظ مسایل زیست محیطی بسیار حایز اهمیت است به گونه ای که می توان گفت راندمان واحدهای نیروگاهی در حالت معمولی 40 درصد است که در صورت بهره گیری از نیروگاه های chp این رقم به 80 درصد می رسد.
وی افزود: با توجه به این مهم وزارت نیرو می تواند نسبت به نرخ خرید برق تجدید نظرکرده و مبلغ بیشتری به واحدهای نیروگاهی یاد شده پرداخت کند.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: با توجه به اینکه بسیاری ا ز شهرک های بزرگ صنعتی در محدوده استان تهران قرار دارد ،این شرکت آمادگی لازم جهت توسعه ،تجهیز و حمایت از واحد های مشابه را در برنامه کاری خود قرار داده است.
همچنین حایز اهمیت بودن اینگونه نیروگاه ها در بحث پدافند غیرعامل و تامین برق مراکز حساس کشور در مواقع بحران توجه به توسعه این گونه نیروگاه ها را دو چندان می کند.

فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید