رئیسی: کسری بودجه بدون چاپ پول جبران شد!

رئیسی در سفری که به خراسان داشته، مدعی شده که کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی بدون چاپ پول تامین شده است.

صنعت نويس: به گزارش تجارت‌نیوز، ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در جریان سفر به استان خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که «امروز به جرات می‌توانیم جمهوری اسلامی را کشوری فناور و پیشرفته بنامیم»، تصریح کرد: کشور همچنین در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز به سرعت در حال پیشرفت است.

وی افزود: در دولت مردمی علاوه بر اینکه توانستیم کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی را بدون چاپ پول یا استقراض از بانک مرکزی و با ایجاد منابع درآمدی جدید برطرف کنیم، توانستیم ۵ هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کرده، تولید کالاهای اساسی را ۲۲ درصد افزایش دهیم و شاخص‌های اقتصادی مثل نرخ رشد را مثبت کنیم.

اقدامات دولت در راستای رفع ناترازی‌ها
رئیسی با اشاره به مشکلاتی نظیر ناترازی در عرصه‌های تامین برق، گاز، بانک، بودجه، صندوق‌های بازنشستگی و تنش‌های آبی، برخی اقدامات دولت برای رفع این مشکلات را تشریح کرد و گفت:‌ باور داریم که راه‌حل مشکلات در داخل کشور است و برای حل آنها چشم به دست بیگانگان نداریم. در حالی که برخی توسعه روابط خارجی را در گرو پذیرفتن برخی شروط و تعهدات عنوان می‌کردند در این دولت در عرصه توسعه روابط خارجی موفق عمل کرده و در زمینه مبادلات تجاری رکوردشکنی کرده‌ایم.

رئیسی با بیان اینکه «البته منکر مشکلات نیستیم»، افزود: در حدود ۲ سال گذشته متوسط تورم مواد غذایی در کشورهای اروپایی ۱۹ و در کشورهای منطقه بین ۲۸ تا ۲۹ درصد بوده است، اما با این وصف با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدابیر اتخاذ شده حتما مشکلات حل شده و تورم نیز کاهشی خواهد شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید