ذخیره سازی سوخت در مرزهای غربی در آستانه اربعین

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت در مرزها در آستانه برگزاری مراسم اربعین نسبت به پارسال 50 درصد افزایش یافته است.

صنعت نویس: به نقل از وزارت نفت، عباس کاظم‌پور با اعلام آمادگی کامل این شرکت برای سوخت‌رسانی به زایران اربعین افزود: امکانات لازم برای تامین سوخت بخش‌های حمل و نقل زمینی، هوایی، موکب‌ها، گرمایش و پخت و پز آماده شده است.
وی افزود: انتخاب استان‌های هدف (اهواز، آبادان و ایلام) و معین (میاندوآب، کرمانشاه، تهران، لرستان، کردستان، همدان، اراک و قم) از جمله راهکارهای پیش‌بینی شده برای تامین سوخت در این ایام است.
کاظم‌پور اعلام کرد: شرکت پخش به دنبال ارایه کامل‌ترین و بهترین سرویس با بهره‌برداری حداکثری از امکانات و بهره‌گیری از استان‌های هدف و معین، انتقال نیروی انسانی و تجهیزات برای تامین و انتقال فرآورده‌های نفتی (بنزین، نفت سفید، نفت‌گاز و گازمایع) برای ذخیره‌سازی با توجه به اوج زمان نیاز در ایام اربعین است.
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با تاکید بر این‌که برای رفت و برگشت زایران اربعین تمامی تمهیدات در نظر گرفته شده است، گفت: سوخت‌رسانی ایمن و پایدار در تمامی محورهای مواصلاتی با آمادگی جایگاه‌های ثابت و دیگر انبارهای نفت انجام خواهد شد.
به گفته وی، با توجه به تراکم جاده‌‌ها و برای جلوگیری از وقوع مشکل در زمینه انتقال و عرضه سوخت و حرکت آسان ناوگان‌های سوخت‌رسانی، در مکان‌های مختلف سوخت انبار شده است.
کاظم پور ادامه داد: انبار کردن سوخت در محلی غیر از انبارها علاوه بر ایجاد امکانات چند برابر ظرفیت‌های موجود، اقدام‎های تامینی و امنیتی گسترده‌ای را می طلبد که شرکت پخش این اقدام را انجام داده است.
وی اعلام کرد: از آنجایی که رفتار حرکتی زایران در مورد وسایط نقلیه شخصی و عمومی تابعی از مقتضیات فیزیکی جاده‌ها است، بنابراین لازم است علاوه بر جایگاه‌های ثابت عرضه خودمان را با رفتارهای حرکتی براساس نیازسنجی، مکان‌یابی و اقتضائات برنامه با آماده باش جایگاه‌های عرضه سیار در حداقل زمان و کامل‌ترین وجه تطبیق دهیم.
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اضافه کرد: ١٢ جایگاه سیار برای نصب پیش و پس از ایام اربعین آماده شده است.
وی با تاکید بر این‌ که شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران آمادگی سرویس‌دهی تا 50 درصد بیش از ظرفیت مصارف پارسال را دارد، افزود: جریان انتقال فرآورده سیال است و این به معنی پایان سرویس‌دهی ما نیست و به هر اندازه که نیاز باشد، تامین سوخت خواهیم کرد.
 پیش بینی شده است امسال حدود 3 میلیون نفر از مردم ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به استان های غربی کشور تردد کنند.
مراسم اربعین در 30 آبان ماه جاری برگزار می شود.

ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید