دستیابی‌ به‌ سندی‌ محرمانه‌ درباره‌ مفاد برجام

مؤسسه علم و امنیت بین‌الملل مدعی شده است به جزئیات افشانشده‌‌ای از برجام دست یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی مؤسسه علم و امنیت بین‌الملل با انتشار گزارشی مدعی شده است به جزئیات افشانشده‌ی توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 دست یافته است. در این گزارش ادعا شده است مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درخصوص برنامه ایران برای غنی‌سازی اورانیوم در طولانی‌مدت حاوی نکاتی است که نیاز به شفاف‌سازی دارد.

 

در این گزارش آمده است خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌تازگی به بخش محرمانه توافق‌نامه هسته‌ای ایران درخصوص برنام غنی‌سازی اورانیوم دست یافته است که به اطلاع عموم نرسیده است.

 

نگارنده مطلب سپس می‌افزاید: آسوشیتد پرس با این [به‌اصطلاح] افشاگری اقدام ارزشمندی انجام داده است. در توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5، طرح افزایش تدریجی شمار سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای ایران در دوره زمانی 9 تا 13 سال پس از امضای این توافق‌نامه، در نظر گرفته شده است.       

ما پس از بررسی دقیق این بخش از برجام و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بالقوه ایران و همچنین سانتریفیوژهای پیشرفته این کشور، به این نتیجه رسیده‌ایم که ایران در پایان سال 13‌ام پس از امضای توافق هسته‌ای، تنها 4 ماه زمان برای ساخت بمب هسته‌ای نیاز خواهد داشت. این در حالی است که  بررسی‌های ما در ماه اوت 2015، نشان می‌داد ایران 6 ماه پس از اتمام 13 سال توافق‌شده به فناوری ساخت بمب هسته‌ای دست پیدا خواهد کرد. 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید