درآمد ۲۰۰ میلیونی سایت "صیغه یاب" در دو هفته!

سایت"صیغه یاب" برای مردکلاهبردار ظرف 2هفته 200میلیون تومان درآمد داشت

به گزارش صنعت نویس، مدتی پیش مردی به پلیس فتای یزد مراجعه کرد و از برداشت غیرقانونی پول از حسابش خبر داد. او گفت: «شب گذشته -شب حادثه- در خانه نشسته بودم که پیامک برداشت پول از حساب، برایم ارسال شد، در‌حالی‌که بسیار تعجب کرده بودم چند پیام مشابه دیگر نیز به دستم رسید و در مجموع دیدم مبلغ ٥٠‌میلیون تومان از حسابم برداشت شده است. این در حالی است که کارت عابربانکم دست خودم است و رمز آن را نیز به کسی نداده‌ام. این مبلغ تمام پس‌انداز من است و آن را به صورت سپرده در بانک گذاشته بودم تا بتوانم وام خرید خانه دریافت کنم».

کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات این مرد مطمئن شدند فردی رمز دوم و سایر اطلاعات حساب او را به‌دست آورده است، به‌همین‌دلیل از او خواستند تمام فعالیت‌های مجازی‌اش را در روز حادثه شرح دهد. سرانجام معلوم شد شاکی قصد داشت نرم‌افزاری را به‌صورت اینترنتی خریداری کند.

او توضیح داد: «بعدازظهر آن روز نرم‌افزازی تحت عنوان صیغه‌یاب را روی گوشی تلفن همراهم نصب کردم، اما متوجه شدم برای اینکه نرم‌افزار فعال شود باید کدی را به مبلغ ‌هزارتومان بخرم. از آنجا که مبلغ زیادی نبود وارد سایتی شدم که این کد را می‌فروخت. در آن مشخصات حسابم را وارد کردم تا پول برداشت شود، اما این عملیات ناموفق بود و من هم از خرید کد منصرف شدم».

مأموران حدس زدند به احتمال زیاد این نرم‌افزار دامی بوده که سارق اینترنتی پهن کرده است؛ آنها با بررسی‌های تخصصی به صحت این موضوع پی بردند. در گام بعدی با انجام عملیات تخصصی توانستند رد متهم را پیدا و او را دستگیر کنند.

این مرد در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت با استفاده از این ترفند در مدت دو هفته ٢٠٠‌میلیون تومان سرقت کرده است.

سرهنگ ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد، با اشاره به این پرونده و بیان اینکه کاربران باید مراقب باشند در هنگام خریدهای اینترنتی اطلاعات بانکی آنها به سرقت نرود و اطلاعات خود را به‌روز کنند، افزود: سرقت اطلاعات بانکی در خریدهای اینترنتی می‌تواند از طریق نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کی‌لاگر، سایت‌های فیشینگ، دوربین‌های مداربسته بالای سر، سرک‌کشیدن اطرافیان در هنگام پرداخت اینترنتی و... مقدور شود.

او تأکید‌کرد: با رعایت برخی از نکات ساده و پیش‌پاافتاده به‌راحتی می‌توان از حجم کلاهبرداری‌های الکترونیکی و اینترنتی به میزان چشمگیری کاست. فقط کافی است نسبت به حفظ رمز و کارت بانکی خود دقت لازم را به عمل آورده و سواد رسانه‌ای خود را نیز ارتقا دهیم تا دچار این‌گونه مشکلات نشویم.

منبع:شرق

افزودن نظر جدید