پیغام خطا

  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.
  • فایل نمی‌تواند ایجاد شود.

خلاصی از وابستگی به درآمد نفت تنها از راه اقتصاد مقاومتی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مردمی‌سازی اقتصاد و ارتقا مقاومت اقتصادی در برابر تحریم‌ها را باید از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی بدانیم.

صنعت نویس: از مهم‌ترین ویژگی اقتصاد مقاومتی باید این باشد که سردرگمی برای همیشه قطع شود و هدف تنها تولید و تقویت تولید باشد.

 

بازسازی اقتصاد ملی هدف اقتصاد مقاومتی است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز با اشاره به اینکه هدف اقتصاد مقاومتی بازسازی و احیا اقتصاد ملی است اظهار داشت: مردمی‌سازی اقتصاد و ارتقا مقاومت اقتصادی در برابر تحریم‌ها را باید از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی بدانیم.

 

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم‌سازی، بحران‌زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می‌شود.

 

علیرضا آقابالایی با اشاره به نتایج مشارکت مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: به‌طور قطع باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلایی و مدبرانه پیش‌شرط و الزام چنین موضوعی است.

 

اقتصاد مقاومتی تأکید روی مزیت‌های تولید داخل است

وی یادآور شد: خلاصی از وابستگی به درآمد نفت مصداق خوداتکایی است و این موضوع از مسیر اقتصاد مقاومتی محقق می‌شد.

 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی اقتصاد مقاومتی را تلاش برای خوداتکایی دانست و تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تأکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است.

 

مهار سوداگری گام اول تحقق اقتصاد پایدار است

نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه مهار سوداگری و فساد گام اول تحقق اقتصاد پایدار است اظهار داشت: برای بالا بردن مشارکت مردمی باید از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال شود.

 

وی اقتصاد مقاومتی را بهانه‌ای برای خرید کالاهای داخلی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را می‌توان بهانه‌ای برای فرهنگ‌سازی اولویت تولید بر واردات و خرید کالاهای داخلی قلمداد کنیم.

ابراهیم ناهی ادامه داد: فرهنگ‌سازی شرکای تجاری ایران باید مدنظر فعالان اقتصادی قرار گیرد و فعالان اقتصادی در این راه بیش‌ از پیش فعالیت کنند.

 

وی تاکید کرد: باید فضایی بر کشور و جامعه حاکم شود که همه مردم خودشان را مولّد در اقتصاد و شریک در پیشرفت و مقاومت کشور حس کنند و بر آن ببالند.

 

  سیاست‌گذاری برای اصلاح الگوی مصرف، افزایش بهره‌وری در تولید، کاهش قیمت تمام‌شده تولیدات، کیفیت بهتر و خدمات بیشتر در رقابت با تولیدات خارجی و کاهش واردات، حمایت از تولید ملی و کاهش آمار بیکاری دست‌مایه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید