خرید نرم افزار آلمانی برای بیمه ایران ضد اقتصاد مقاومتی نیست!

یعقوب رشنوادی گفت که هرگونه فعالیت پیرامون تهیه نرم‌افزار جامعه بیمه‌گری بر اساس ضوابط صورت گرفته و اخبار مطرح شده در رسانه‌ها بر حسب گمانه زنی است.
صنعت نويس: مدیر عامل شرکت توسعه کسب و کار سبا گفت که در حال حاضر تست‌هایی بر روی نرم افزار جامع بیمه گری انجام شده و محصول مورد نظر در رشته‌های "بیمه عمر و زندگی" آماده است.
 
یعقوب رشنوادی افزود: در شرایط حاضر، بخشی از پروژه تهیه نرم افزار بیمه‌ای به صورت آزمایشی انجام شده و تست‌های انجامی هم در راستای بهبود نرم افزار مذکور صورت می‌پذیرد.
 
شرکت توسعه کسب و کار سبا وابسته به شرکت سهامی بیمه ایران بوده که یکی از شرکت‌های وابسته به آن، یعنی سیمرغ مسئول تهیه نرم افزار جامع بیمه‌ای به شمار می‌رود. به تازگی رسانه‌ها هشدار داده‌اند که مسئولان بیمه ایران در اقدامی سهل اندیشانه و عجیب، برنامه نویسی سامانه الکترونیکی این مجموعه را به کمپانی‌های آلمانی سپرده‌اند که در صورت اجرایی شدن قرار داد کمپانی آلمانی با نام NOVUM، دسترسی بی نظیر به اطلاعات و آمار شهروندان ایرانی، داشته‌های لجستیکی نهادها و ارگان‌های دولتی از جمله آمار خودروها، کشتی ها و برخی ادوات نظامی و مشخصات فردی و حقوقی مسئولان و کارکنان، تسهیل خواهد شد.
 
در همین راستا بیمه ایران با انتشار پاسخی اعلام داشته که یکی از شرکت های زیر مجموعه بیمه ایران به نام سیمرغ که یک شرکت فناوری اطلاعات بوده که اقدام به عقد قرارداد با یک شرکت آلمانی و وارد نمودن دانش و تکنولوژی درقالب سیستمی یکپارچه کرده و هیچ گونه اطلاعاتی، تحت هیچ شرایطی در اختیار هیچ طرف خارجی و حتی داخلی غیر از شرکت بیمه قرار نخواهد گرفت.
 
در ادامه این پاسخ آمده که هنوز بیمه ایران اقدام به خرید این نرم افزار از شرکت سیمرغ نکرده که بخواهد بر فرض محال اطلاعاتی رد و بدل شود و تاکید می‌شود: این نرم افزار به هیچ وجه تا هنگامی که مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط نظارتی و امنیتی گرفته نشود و کارشناسان مستقل زیر نظر مدیرعامل که حساسیت ویژه ای به مساله امنیت دارند، جامعیت و امنیت آن را کاملا بررسی و تایید نکنند،مورد استفاده بیمه ایران قرار نخواهد گرفت.
با این حال، مدیرعامل  شرکت توسعه  کسب و کار سبا به «نسیم آنلاین» توضیح داد که طراحی و پیاده سازی این نرم افزار هنوز نهایی نشده و در عین حال گفت که بخشی‌هایی از این نرم افزار به صورت فاز به فاز در حال بهره‌برداری بوده و این امر به صورت پایلوت صورت می‌پذیرد. وی گفت که امکان ندارد با وجود قابلیت طراحی نرم افزار جامع بیمه ای  در داخل کشور، بیمه ایران به سراغ شرکت‌های خارجی‌ها برود.
 
وی تصریح کرد که برند برخی از نرم افزارها خارجی بوده و باید از خارج کشور خریداری شود و تاکید کرد که جزییات این خرید هنوز منتشر نشده و قرار نیست تا پیش از نهایی شدن، جزییات آن منتشر شود.
 
رشنوادی، در پاسخ به سوالی دایر بر اینکه تعدادی از کارشناسان داخلی نرم افزار خریداری شده را فاقد کارایی لازم می دانند گفت که در جریان این امر نیست که چه کسانی  آن را دیده اند اما اگر لازم باشد آن را در اختیار دیگران قرار خواهند داد.
 
مدیر عامل شرکت توسعه کسب وکار سبا گفت که هرگونه فعالیت پیرامون تهیه نرم افزار جامعه بیمه گری بر اساس ضوابط صورت گرفته و اخبار  مطرح شده در رسانه‌ها بر حسب گمانه زنی است. وی خبر داد که شرکت متبوع او در حال رایزنی با شرکت‌های مختلف پیرامون این نرم افزار بوده و تاکید کرد که در حال حاضر فعالیت هایی روی این نرم افزار انجام می‌شود. مدیر عامل شرکت توسعه  کسب و کار سبا گفت که پس از اتمام طراحی پروژه این نرم افزار تجاری سازی خواهد شد.
 
به گفته وی تمرکز اصلی، اکنون برروی طراحی نرم افزار بیمه‌ای با هدف یاری رساندن به آی تی صنعت بیمه بوده چرا که این صنعت نیازمند تحول فناورانه است.
 
رشنوادی تصریح کرد که در زمینه توجه به پدافند غیر عامل این نرم افزار بیمه ای، همه جوانب در نظر گرفته خواهد شد زیرا بزرگواران  صنعت بیمه سربازان نظام بوده و به بحث اقتصاد مقاومتی در طراحی این نرم افزار توجه دارند. وی افزود: پس از تست نهایی از لحاظ پدافند غیر عامل، نرم افزار مورد نظر نهایی می‌شود.
منبع: نسیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید