خبرهای خوش عسگراولادی از مبادلات تجاری با روسیه

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: توافق‌نامه‌های امضا شده میان طرف ایرانی و روسی در سفر اخیر وزیر اقتصاد به این کشور، مشکلات تجاری دو کشور را تا دوماه آینده حل خواهد کرد.
خبرهای خوش عسگراولادی از مبادلات تجاری با روسیه

به گزارش صنعت نویس، اسدالله عسگراولادی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی حل مشکلات تجاری را پیگیری می‌کنند، افزود: حمل و نقل، مسائل بانکی و روادید از مشکلات اصلی در روابط تجاری ایران روسیه است که در این سفر با همتایان روسی مطرح شد ضمن اینکه در اتاق فدرال روسیه با فعالان بخش خصوصی و در ادامه با معاون نخست وزیر جلساتی برگزار شد و در آن قول حل مشکلات تجاری بین دو کشور داده شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور ۲.۲ میلیارد دلار است که بیشتر به واردات اختصاص پیدا می کند و صادرات ما کمتر است از اینرو قرار است در شش ماه آینده صادرات­­ ما به روسیه دو برابر شود.

عسگراولادی با اشاره به امضای ده‌ها پروتکل و موافقت نامه میان ایران و روسیه در زمینه ­نفت، کشاورزی و نانو افزود: در این موافقت نامه ها با ایجاد مرکز تجاری ایران در روسیه و احیای اتاق کشورهای ساحل دریای مازندران که مدتی است کار نمی کند، موافقت شده از اینرو اجرای موافقت‌نامه‌ها باید پیگیری شود.

رییس اتاق مشترک ایران و روسیه ادامه داد: در حال حاضر یک بانک روسی با طرف ایرانی کار می کند که قرار است این تعداد به چهار بانک برسد ضمن اینکه بانک کشاورزی و بانک صادرات روسیه هم در آینده با ایران همکاری می‌کنند.

به گفته عسگراولادی، طرف روسی قول داده تا روادید گردشگران ایرانی ظرف سه روز و روادید یک ساله بازرگانان در ۱۰ روز صادر شود.

منبع:ایبنا

افزودن نظر جدید