حجم سنگین خسارت زمین لرزه در کوهبنان

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: زلزله اخیر کوهینان با وجود اینکه 5.2 ریشتر بود اما تخریب بسیار زیادی را به دنبال داشته است.
حجم سنگین خسارت زمین لرزه در کوهبنان

به گزارش صنعت نویس، حسین امیری خامکانی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: این زمین لرزه به ساختمان ها خسارت جدی وارد کرده است و به صورت کلی واحدهای موجود در روستای جور غیر قابل استفاده است.

وی از اقدام سریع مدیران استانی در زمان بروز زمین لرزه شهرستان کوهبنان تقدیر کرد و ادامه داد: 30 واحد تجاری و یک هزار و 500 واحد مسکونی در این شهرستان تخریب شده است.

امیری با بیان اینکه 21 خودرو زیر آوار مانده است، عنوان کرد: به حوزه کشاورزی ودامپروری این شهرستان نیز خسارت جدی وارد شده است.

وی ادامه داد: کوهبنان منطقه ای است که آثار باستانی و تاریخی بسیاری دارد و این زمین لرزه خسارت های زیادی را در این بخش نیز برجای گذاشته است.

امیری با تاکید بر اینکه 15 مدرسه در این شهرستان باید تخریب شود، گفت: 9 مدرسه نیز در این شهرستان به صورت دو شیفت شده است و در شهرستان زرند نیز 40 مدرسه باید مقاوم سازی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان بر تجهیز هلال احمر برای مقابله با حوادث احتمالی تاکید کرد و ادامه داد: باید زندگی مردم را با زلزله سازگار کنیم و دراین خصوص باید زمینه مقاوم سازی بافت فرسوده و روستاها فراهم شود.

امیری گفت: در شهرستان راور با وجود وقوع سه زمین لرزه بالای شش ریشتر خسارت جانی نداشته ایم و این امر حاصل بازسازی های انجام شده در سال 83 بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در معادن به تجهیزات خودنجات و گاز سنج نیاز داریم، گفت: با وقوع هر زمین لرزه مجبور هستیم که معادن را تعطیل کنیم و این امر به کارفرمایان و حوزه تولیدخسارت وارد می کند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار زرند نیز از زمین لرزه سال گذشته خسارت دیده است و لازم است که اعتبارات جدیدی در این حوزه تامین شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

افزودن نظر جدید