حجتی:اقتصاد کنونی زیبنده ملت ایران نیست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حرکت‌های بزرگی در موضوع کاهش تورم و رکود انجام گرفته اما اقتصاد کنونی کشور زیبنده ملت ایران نیست.
حجتی:اقتصاد کنونی زیبنده ملت ایران نیست

به گزارش صنعت نویس به نقل از تسنیم، محمود حجتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ادارای استان آذربایجان غربی که در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد اظهار داشت: هم‌اکنون مشکلات سموم و آفات در اراضی کشور وجود دارد که نشان از نابسامانی‌هایی در این زمینه است و بنابراین با اقدامات شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و تا به نتیجه رسیدن تلاش‌های این شرکت‌ها باید از امکانات جهانی نهایت استفاده را برد.

وی گفت: باید درون‌زا و برون‌گرا باشیم و در این ارتباط ، برون‌گرا به این معنی است که با دنیا بیگانه نبوده و باید ظرفیت‌های جهانی را شناسایی کرد و سرمایه‌ای که می‌تواند به اقتصاد کمک کرده و بازارهایی که می‌توان برای فروش از آن‌ها استفاده کنیم را شناسایی و مورد استفاده خود قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: درون‌زایی کشور را به سمت سخنان امام خمینی (ره) سوق می‌دهد که باور داشته باشیم می‌توانیم با تکیه بر نیروی انسانی تحصیل کرده و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری بالا برویم و دانشمندان بزرگ را تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با درون‌زا بودن نیز می‌توان از ظرفیت‌های کشوری استفاده کرد و در شرایط کنونی نمی‌توان گفت وضعیت ایده آلی بر کشور حاکم است اما حرکت‌های بزرگی در موضوع کاهش تورم و رکود انجام گرفته و اقتصاد کنونی کشور زیبنده ملت ایران نیست.

حجتی اظهار داشت: هم اکنون با وجود تمامی مشکلات، مسئله تورم کنترل و به نرخ تک رقمی کاهش یافته و از سوی دیگر رشد اقتصادی نیز تغییر جهت داده است و خوشبختانه مسیر صعودی و مثبت را طی می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با اینکه بدون آب نمی‌توان کشاورزی کرد اما باید شدت وابستگی خود و کشاورزی را به آب کاهش داد و توسعه گلخانه‌ها، استفاده از بذرهای جدید و نشا کاری را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: بی تردید کشاورزی یک زنجیره است اما نمی‌تواند تدوام داشته باشد و در این رابطه کشورهای توسعه یافته در زمینه کشاورزی هیچ وقت از این مهم غافل نشده و بنابراین باید در کشورمان نیز محصولات کشاورزی را در زنجیره تعریف کنیم تا عرضه و تقاضای یکسانی داشته و ملاحظات تولید کنده رعایت شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید