حباب 120 هزار تومانی سکه در بازار

عضو هیات مدیره اتحادیه طلافروشان از حباب ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی در قیمت سکه تمام بهار آزاد طرح جدید خبر داد و گفت: بسیاری در بازار سکه سرمایه‌گذاری کرده بودند تا در زمان مناسب و هنگامی که قیمت‌ها بالا رفت سکه‌هایشان را بفروشند و با این ظرفیت، اکنون خرید و فروش در بازار جریان گرفته و اگر غیر از این بود قطعا حباب قیمتی سکه بیش از این رقم‌ها بود.
حباب 120 هزار تومانی سکه در بازار

به گزارش صنعت نویس، محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: مانند سال‌های گذشته در آستانه عید نوروز تقاضای موجود در بازار سکه و طلا به شکل سنتی افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به کاهش عرضه و افزایش تقاضا در این زمینه، نوعی حباب قیمتی ایجاد شده است که پیش‌بینی می‌شود پس از رسیدن ایام نوروز، با کاهش میزان تقاضا، این حباب از بین رود.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلافروشان با بیان اینکه در روزهای گذشته ثبات قیمت طلای جهانی را داشته‌ایم، افزود: با این وجود به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار آزاد شاهد افزایش قیمت در بازار طلا و جواهر هستیم.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سئوال که آیا در زمینه عرضه انواع سکه کمبودی در بازار وجود دارد؟ توضیح داد: عرضه سکه از سوی بانک مرکزی تنها مربوط به یک نقطه خاص در شهر تهران می‌شود که با توجه به بعد مسافت، مردم ترجیح می‌دهند برای خرید به واحدهای صنفی مراجعه کنند. حتی در شهرستان‌ها نیز محلی برای واگذاری سکه از سوی بانک مرکزی نداریم و بر همین اساس عرضه و تقاضا دچار مشکلاتی می‌شود.

وی در پاسخ به این موضوع که بدون افزایش واگذاری سکه از سوی بانک مرکزی اکنون چگونه موجودی بازار افزایش یافته و مانند هفته‌های قبل که صحبت از نایاب شدن سکه در بازار بود، چنین موضوعی اعلام نمی‌شود، گفت: بسیاری در بازار سکه سرمایه‌گذاری کرده بودند تا در زمان مناسب و هنگامی که قیمت‌ها بالا رفت سکه‌هایشان را بفروشند و با این ظرفیت اکنون خرید و فروش در بازار جریان گرفته و اگر غیر از این بود قطعا حباب قیمتی سکه بیش از این رقم‌ها بود.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید