جدیدترین آمار وزیر نیرو از وضعیت برق کشور

بیشترین مصرف لحظه ای برق در سال 97 در میانه روز بیستم تیرماه سال جاری به میزان 57 هزار و 97 مگاوات به ثبت رسید.
جدیدترین آمار وزیر نیرو از وضعیت برق کشور

به گزارش صنعت نویس، با رسیدن به روز پایانی تابستان 97، ایام پیک مصرف برق ایران در سال 97 نیز به پایان می رسد و خاطره خاموشی های امسال نیز رفته رفته در سایه تأمین مستمر برق در کشور در اذهان عمومی کمرنگ و کمرنگ تر می شود.

بیشترین مصرف لحظه ای برق در سال 97 در میانه روز بیستم تیرماه سال جاری به میزان 57 هزار و 97 مگاوات به ثبت رسید. اگر چه در این لحظه فقط 49 هزار مگاوات تولید برق در کشور داشتیم اما در تابستان سال جاری سقف عملی تولید برق کشور 52 هزار و 800 مگاوات بود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در خصوص نیاز پیک تابستان سال 98 گفت: "برآوردمان این است که در اوج مصرف تابستان 98 بیش از 61 هزار مگاوات نیاز مصرف داشته باشیم در حالی که ظرفیت قابل اتکای عملی موجود ما 53 هزار مگاوات است، بنابراین برای تابستان سال آینده بایستی این کسری 8 هزار مگاواتی را تامین کنیم."

طبق اعلام وزیر نیرو، مقرر شده تا پیش از شروع پیک تابستان 98، حدود چهار هزار و 200 مگاوات ظرفیت جدید عملی تولید برق حرارتی به ظرفیت عملی 53 هزار مگاواتی تولید برق کشور افزوده شود و فاصله نیاز 61 هزار مگاواتی تا ظرفیت عملی حدود 57 هزار مگاواتی با طرح های مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا جبران شود.

به عبارتی از مجموع کسری 8000 مگاواتی نیاز تأمین برق برای تابستان سال آینده، 4000 مگاوات از محل افزایش ظرفیت عملی تولید در بخش حرارتی تأمین خواهد شد و 4000 مگاوات از نیاز مصرف کاسته خواهد شد.

 

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید