توافق اولیه برای ماندن رنو کوئید در ایران خودرو

در شرایطی که رنو هنوز تکلیف حضور خود در ایران را رسما نهایی نکرده، یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار صنعت نویس از توافق نسبی این خودروساز فرانسوی با ایران خودرو بر سر تولید مدل "کوئید" خبر می دهد.
توافق اولیه برای ماندن رنو کوئید در ایران خودرو

به گزارش خبرنگار صنعت نویس،رنو پاییز امسال و در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس، تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را امضا کرد، با این حال تفاهم نامه موردنظر هنوز به قرارداد تبدیل نشده و بنابراین دو طرف فعلا فعالت دو جانبه شان را آغاز نکرده اند.

Image result for ‫کوئید‬‎

در این شرایط و ازآنجاکه مشارکت رنو و سازمان گسترش به معنای حضور مسقل رنویی ها در ایران است، خودروسازان داخلی نمی خواهند این شرکت فرانسوی به رقیبی سرسخت برایشان تبدیل شود و از همین رو به دنبال مشارکت با رنو هستند.

حالا هم یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار ما از توافق نسبی ایران خودرو و رنو صحبت به میان می آورد که قطعا خبر خوبی برای سایپایی ها نیست. به گفته وی، ایران خودرو رنو به توافقی حدودا 80 درصدی بر سر تولید کوئید رسیده اند و احتمالا این خودرو ارزان قیمت میهمان کیلومتر 14 جاده مخصوص خواهد شد.

کوئید یکی از ارزان‌ترین محصولات رنو به شمار می‌رود، برای بازار خودرو ایران گزینه مهمی به‌نظر می‌رسد و بدون شک هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور اگر بتوانند این محصول را میهمان خط تولیدشان کنند، قاعده بازی در بازار محصولات ارزان کشور را به نفع خود تغییر خواهد داد. در حال حاضر بازار 20 تا 30 میلیون تومان خودرو کشور تقریبا در دست سایپایی‌ها است و با این حساب اگر کوئید به سایپا برود، قدرت این شرکت در محدوده قیمتی موردنظر بیشتر خواهد شد، با این حال اگر رنویی‌ها کوئید را به ایران خودرو بدهند، این آبی‌های جاده مخصوص هستند که می‌توانند پس از سال‌ها در بازار ارزان قیمت‌ها خودی نشان دهند.

منابع آگاه تاکید می‌کنند که ایران خودرو قصد دارد در صورت عهده دار شدن تولید کوئید، این محصول را با قیمتی زیر 30 میلیون تومان روانه بازار کند که در این صورت، کوئید به رقیبی جدی برای پراید و تیبا و ساینا (محصولات ارزان قیمت سایپا) تبدیل خواهد شد. این البته در حالی است که تجربه نشان می‌دهد خودروهای وعده داده شده برای بازار ایران، معمولا در زمان تولید و عرضه با قیمت بالاتری روانه بازار خواهند شد و حالا باید منتظر ماند و دید «کوئید» نیز به سرنوشت قبلی‌ها دچار می‌شود یا با قیمتی زیر 30 میلیون تومان به دست مشتریان خواهد رسید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید